توسط مدیریت نسخ خطی کتابخانه مرکزی در دسترس قرار گرفت:
۱۴۰۲-۰۵-۰۲

ایجاد تالار مطالعاتی نسخ خطی و چاپ سنگی ویژه اساتید و محققان

مدیر مرکز نسخ خطی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی از ایجاد تالار مطالعاتی نسخ خطی و چاپ سنگی ویژه اساتید و محققان در این مجموعه خبر داد.

به گزارش گنجینه رضوی، ابوالفضل حسن‌آبادی این اقدام را فرصتی برای تسهیل مطالعه نسخ خطی برای پژوهشگران و ایجاد تسهیلات در این زمینه عنوان کرد.
وی تصریح کرد: حضور اساتید و اهل فن برای مطالعه این نسخ فرصتی را فراهم می‌آورد تا در کنار بهره‌مندی از ظرفیت‌های پژوهشی اساتید این رشته، فرصتی برای انتقال تجارب فراهم شود.
حسن‌آبادی، دسترسی مستقیم به نسخ خطی و در اختیار داشتن میز مطالعه خاص در صورت لزوم را از ویژگی‌های تالار مطالعه نسخ خطی برشمرد که با رعایت شرایط نگهداری و ضوابط اداری در اختیار پژوهشگر قرار خواهد گرفت.
وی اظهار کرد: این مرکز با دارا بودن 58 هزار و 329 نسخه دارنده بزرگترین مرکز چاپ سنگی در کشور به شمار می‌رود.
حسن‌آبادی همچنین به آماری از موجودی منابع ارزشمند در این مرکز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 58 هزار و 329 نسخه خطی، 53 هزار و 20قرآن و 14 هزار و 979 جزوه در مرکز نسخ خطی کتابخانه مرکزی رضوی نگهداری می‌شود که در مجموع 180 هزار و 141 نسخه را شامل می‌شود که برخي از این آثار مربوط به سده‌هاي اوليه اسلام و برخي ديگر به قلم استادان بزرگ خوشنويسي همچون عثمان بن حسين وراق غزنوي و ديگر سلاطين خط كتابت شده است.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید