ابوالفضل نجاری
۱۳۹۷-۰۷-۲۶

کتاب کتابها: کتابشناسی توصیفی کتاب

ک299ن016/ 002م

میراث مکتوب - نگاهی است که در این کتاب نامه بیشتر مورد توجه است، تلقی کتابشناسی در حکم رسانه است؛ یعنی کتابشناسی نه فقط عامل آگاهی افزایی و شناخت منابع موجود ، بلکه ابزاری مؤثر برای تبلیغ و ترویج کتابخوانی است.

هدف نگارنده از گردآوری این مجموعه، ورود به عالم کتاب پژوهی است.

این کتاب نامه در ده فصل و هر فصل به بخشهای جزئی تر تقسیم شده است. برای فصل بندی کتاب با اندکی تغییرات از نظام گسترش یافته رده بندی دهدهی دیویی استفاده شده است . نخست با استفاده از کتابشناسی های عام چون فهست کتابهای چاپی فارسی اثر خانبابا مشار و کتابشناسی ملی  شروع شده و و مشخصات کتابشناختی آنها ذکر شده سپس برای تکمیل اطلاعات و توصیف هر کتاب، به اصل کتاب مراجعه شده است.

کتابها در این کتاب بر حسب ده موضوع رده بندی وهر موضوع چند بخش تقسیم می شود و مدخل ها در هر بخش به ترتیب الفبایی سرشناسه مرتب شده است. به جز اطلاعات کتابشناختی توضیح و معرفی کوتاهی از هر کتاب آورده شده است.

امید است این کتاب چراغ راه سیاست گذاران و تصمیم سازانی باشد که می خواهند فعالیت های این حوزه را رصد و برای آن برنامه های کارساز و راه گشایی تدوین کنند. این کتاب نامه به شکلی تنظیم شده است که نه تنها استادان، دانشجویان و افراد متخصص در این رشته را به کار آید، بلکه بتواند برای دوستداران کتاب و علاقه مندان این حوزه نیز مفید باشد.

این منبع مفید در قسمت مرجع تالار محققان نگهداری می شود
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید