حسين شرف‌الدين
۱۳۹۷-۰۹-۱۵

ارزش‌هاي اجتماعي از منظر قرآن کريم

الف 417 ش 159/ 297

مفهوم « ارزش» از جمله مفاهیم کلیدی و پرکاربردی است که از آن تقریبا در همه‌ی حوزه‌های علوم انسانی و اجتماعی از منظرهای مختلف سخن رفته و به طور ضمنی یا مستقل، مباحث متنوعی را به میان کشیده‌است. ارزش‌ها مهم‌ترین و کانونی‌ترین بخش یک فرهنگ محسوب می-شوند و از این‌رو، بخش معظم فرهنگ دینی انعکاس یافته در قرآن کریم نیز مستقیم و غیرمستقیم به حوزه‌ی ارزش‌ها اختصاص یافته‌است.

کتاب « ارزش‌های اجتماعی از منظر قرآن کریم» با رویکردی فرهنگی اجتماعی، ارزش‌های انعکاس‌یافته در قرآن کریم را به عنوان یکی از مولفه‌های گوهری و اساسی فرهنگ اسلامی مورد بررسی و تحلیل قرار داده‌است.

هدف نویسنده-ی کتاب، شناسایی بعد دیگری از ابعاد معارفی قرآن کریم و عناصر رکنی فرهنگ اسلامی، زمینه‌سازی برای تولید علوم اجتماعی دینی، بسترسازی برای سیاست‌گذاری در جهت ارتقای فرهنگ دینی جامعه، پاسخ‌دهی به برخی از سوال‌ها و شبهه‌های این حوزه می‌باشد.

کتاب در در پنـج فصـل تحت عنوان‌های زیر تهیه و تنظیم شده است: ارزش‌هـای اجتمـاعی از دیـدگاه علوم اجتماعی، مواضـع کـلی قرآن کریـم در حوزه ارزش‌ها، مفاهیم عام ناظر به ارزش‌های اجتماعی، مفـاهیـم خـاص ناظـر بـه ارزش‌هـای اجتمـاعی، ارزش‌های اجتماعی ناظر به حـوزه‌هـای مختـلف رفتــاری.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید