۱۴۰۲-۰۷-۰۴

نجوم امروز

کتاب Astronomy Today، که به نجوم امروز ترجمه شده، به خوبی از عهده ی ارائه ی تصویری روشن از دانش نجوم تا به امروز برآمده است. در کتاب نجوم امروز دانش نجوم از آغاز تا به امروز همراه با زیبایی های نفس گیرش با زبانی گیرا و رسا بیان می شود.

نجوم امروز ترجمه آقای دکتر فرزان مومنی
به قلم مترجم کتاب، فرزان مومنی:
     نجوم ضمن آنکه کهن ترین دانش بشری است همواره دروازه های فردا را نیز رو به انسان گشوده است. از روزگار قصه های اساطیر آسمان و زمین گرفته تا دوران خردورزی یونانی، و پس از آن در عصر روشنگری و  زایش دانش نوین، و تا امروز که فضاپیماهای روبوتیک سامانه ی خورشیدی را پشت سر گذاشته و در فضای میان ستاره ای می تازند و تلسکوپ های سهمگین، ژرفنای فضا را به پیش چشم های ما آورده اند، نجوم در هر حالی همواره تخیل آدمی را تا بسی فراتر از امکانات در اختیارش به پیش رانده است.
    این کتاب از جمله معتبرترین کتاب ها در عرصه معرفی دانش نجوم است و ویرایش های جدید و به روز شده آن در طول بیش از بیست سال گذشته هر چند سال یک بار بیرون آمده است و از این رو ترجمه کتاب از دید مترجم بسیار ضروری به نظر می رسید. البته با توجه به حجم زیاد کتاب مناسب تر دیده شد تا ترجمه ی آن در دو جلد آماده شود. کتاب حاضر، که توسط انتشارات نص آماده و به بازار کتاب ارائه شده، ترجمه دو جُستارِ نخست از چهار جستار کتاب است که در آن به  مبانی نجوم و اجرام سامانه خورشیدی، همراه با شرح دل-انگیز ماموریت های فضایی به مقصد آنها، پرداخته شده است. دو جستار آخر کتاب هم، که شامل مباحثی گسترده و فراگیر پیرامون ستارگان و کهکشان ها و روند زایش و مرگ آنها و نیز معرفی مدل های کیهانشناسی می شود، قرار است تا نیمه های سال آینده در قالب جلد دوم به علاقه مندان ارائه گردد.

برچسب ها:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید