۱۴۰۲-۰۷-۰۴

اطلس جنگ ايران و عراق: فشرده نبردهای زمينی ‎۳۱شهريور۱۳۵۹- ‎۲۹مرداد‎۱۳۶۷

اطلس جنگ ايران و عراق، هشت سال جنگ و وقايع نوزده ماهه قبل از آغاز رسمی جنگ را در 117 صفحه با متن، آمار و تصوير ارائه داده است.

اطلس جنگ ايران و عراق: فشرده نبردهای زمينی ‎۳۱شهريور۱۳۵۹- ‎۲۹مرداد‎۱۳۶۷
پدید آور : مرکز اسناد و تحقيقات دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي( مرکز مطالعات و تحقيقات جنگ
مشخصات نشر : تهران: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي،مرکز اسناد دفاع مقدس، ‎۱۳۸۹.
    در مقدمه نسبتا مشروح اين اطلس نبردهاي زميني، وقايع دوران پيروزي انقلاب اسلامي، شروع تحركات داخلي و خارجي براي جلوگيري از تثبيت نظام جمهوري اسلامي و مطالبي تا پذيرش قطعنامه 598 و تهديد عراق به كشورهاي منطقه مرور شده است.
    اطلس حاضر، داراي هفت فصل است كه درچهار فصل آن زمين و در سه فصل ديگر آن، زمان محور قرار گرفته است. از نگاهي ديگر، دو فصل از اين كتاب نشانگر ابتكار عمل عراق و پنج فصل آن بيان كننده ابتكار عمل ايران در جنگ است. فصل اول پيروزي انقلاب اسلامي، شروع تجاوزات و هجوم سراسري ارتش عراق، فصل دوم: بازيابي قواي مسلح ايران، فصل سوم: آزادسازي سرزمين هاي جنوبي، فصل چهارم: آزادسازي سرزمين هاي شمالي و مياني، فصل پنجم: تعقيب دشمن در جبهه جنوبي، فصل ششم: تعقيب دشمن در جبهه شمالي، فصل هفتم: پايان جنگ ايران و عراق، حمله عراق به كويت  است. عناوين موضوع ها در اطلس و نام هاي در نقشه ها و برخي توضيحات به فارسي و انگليسي مي ياشد. نمودارها، نقشه ها با مقياس ذكر شده و تصاوير رنگي گويا از ويژگيهاي اين اطلس مي باشد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید