۱۴۰۲-۰۸-۰۷

اطلس earth

اطلس بزرگ earth توسط Millennium House در سال 2008 درقطع50*75cmو قطر 13cmو به وزن 19 كيلو گرم در استرالیا به چاپ رسیده است که در این راستا سنگین ترین کتاب موجود است

اين كتاب در سه رنگ آبي ,طلايي و زرد به چاپ رسيده است از قطع و رنگ (آبی) آن كه در كتابخانه جغرافیا موجود می باشد 2000 نسخه چاپ شده است که جای بسی خوشوقتی است  که نسخه 337 توسط کتابخانه آستان قدس خریداری شده است؛ از این رو می توان به جایگاه خاص کتابخانه آستان قدس در سطح جهانی پی برد و ناشر در ابتدا کتاب یاد آور شده که به هیچ وجه این کتاب بازنشر نخواهد شد و صفحات چاپی آن از بین خواهد رفت، آنچه مسلم است بزودی این کتاب در زمرهکمیاب ترین کتابها قرار خواهد گرفت.
در قسمت پیشگفتار چنین آمده است:" حدود پنج میلیون سال قبل اتفاق شگفت انگیزی رخ داد. انفجاری مهیب ماده و انرژی را از اسارت جاذبه زمین رها ساخت و منظومه شمسی را به حرکت درآورد و برای من و شما خانه ای فراهم ساخت که هر ساعت 000/67مایل (000/108کیلومتر ) رادر فضا طی می کند. ما آن را سیاره  زمین می نامیم. اولین موجوداتی که طی این فرایند شکل گرفتند، باکتریهای میکروسکوپی و موجودات ریز نیمه حیوان – نیمه گیاهی بودند که من این را " تکامل تدریجی خلقت " می نامم                      
در ششصد میلیون سال اخیر، علاوه بر این گروه از موجودات ، شاهد گروه بزرگتری از گیاهان و حیوانات بود که این گروه جدید در خدمت رسانی به قسمت قابل زندگی کره زمین ( زیست کره ) نقش داشتند و در عین حال تعادل محیط آن را حفظ می کردند. با پی بردن به این نکته که زمین تنها مامن فرزندان و نوادگان ماست که از ما به ارث می برند، از شما درخواست دارم که با آن طوری رفتار کنید که شایسته آن است ."
این کتاب دایره المعارف گونه می باشد که از زمین و کهکشان شروع کرده است و سپس به معرفی قاره ها و در زیر هر قاره به معرفی کشور ها می پردازد. درناحیه ایران مي خوانيم:
"ایران در در خاورمیانه واقع است و از شمال شرقی با ترکمنستان، از شمال غربی با آذربایجان و ارمنستان، از شرق با پاکستان و افغانستان و از غرب با ترکیه و عراق مرز مشترک دارد. خطوط ساحلی این کشور از بخش شمال  با دریای خزر و در جنوب با خلیج فارس و درياي  عمان می باشد. ایران قبلا تا سال 1935 فارس نام داشت.

جمعیت / فرهنگ
جمعیت ایران متنوع است و شامل مذاهب و اقوام مختلفی می باشد. فارس ها اكثر جمعیت آن را تشکیل می دهند. آذری ها و کردها نیز بزرگترین گروههای قومی را شکل می دهند که معادل 24% و 7% از کل جمعیت می باشد. اکثر ایرانیان مسلمان و شیعه هستند که در واقع مذهب رسمی کشور می باشد.
فرهنگ چند وجهی ایران بسیار قدیمی است و جزو یکی از غنی ترین فرهنگهای جهان می باشد.  دین ، هنر ،شعر و قالی بافی تا حد زیادی در این فرهنگ پیشرفت کرده است ... سال نوی ایرانیان ( نوروز ) یک سنت باستانی است که در 21 یا 22 مارس ( نقطه اعتدالین در بهار ) جشن گرفته می شود و نشانگر از راه رسیدن بهار است. سینمای ایران نیز اخیرا به شهرت جهانی دست یافته است و در حال تبدیل شدن به جنبه ی مهمی از فرهنگ آن می باشد.
حکومت / دولت
رهبر تا مدت حیاتش در این سمت منصوب می باشد و رییس جمهور هر چهار سال یکبار توسط آرا مردم برای یک دوره ی چهار ساله انتخاب می گردد که می تواند دو دوره پشت سر هم انتخاب شود و دوره ی سوم در صورتی که متوالی نباشد نیز مجاز است. مجلس خبرگان رهبري که یک هیئت انتخابی از طرف مردم است  متشکل از 86 محقق دینی می باشد به تعیین جانشین برای رهبری می پردازد. شورای نگهبان قانون اساسی نیز هيئتي دوازده نفره است که به تعیین مشروعیت قوانین وضع شده و انطباق آنها با قانون اساسی می پردازد ونيز  بر انتخابات ملی نظارت مي كند.

برچسب ها:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید