۱۴۰۲-۰۹-۱۳

کتابخانه حاج شیخ مجتبی قزوینی(ره)

کتابخانه حاج شیخ مجتبی قزوینی(ره) ابتدا در طبقه‏ ی پایین مسجد انصار المهدی (عج) واقع در کوی طلاب مشهد در فضایی محدود به نام کتابخانه شهید محمد بیننده راه اندازی شد اما به درخواست هیات امنای مسجد و نیز اهتمام مسئولان آستان قدس رضوی، این کتابخانه در سال ۱۳۶۷ تحت پوشش این نهاد مقدس درآمد و به کتابخانه مسجد انصاری المهدی(عج) تغییر نام پیدا کرد.

به دلیل استقبال مراجعان از کتابخانه مذکور و توجه ویژه تولیت فقید آستان قدس رضوی به کتاب و کتابخوانی، ساخت ساختمان جدید و مجهز ویژه آقایان و بانوان در دستور کار آستان قدس رضوی قرار گرفت و در نهایت ساختمان شماره یک با 900 متر زیر بنا و سه طبقه در سال ۱۳۷۲ افتتاح و مورد بهره‏برداری قرار گرفت و بنا به پیشنهاد، مقام منیع تولیت وقت درآستان قدس رضوی نام کتابخانه به نام عالم ربانی حضرت آیت ا… حاج شیخ مجتبی قزوینی(ره) از اساتید معظم حوزه علمیه‏ی مشهد تغییر نام یافت. استقبال بی نظیر از خدمات کتابخانه مذکور و درخواست مردم برای توسعه کتابخانه، مسئولان آستان قدس رضوی را بر آن داشت تا راه اندازی فاز دوم کتابخانه را در دستور کار خود قرار دهند و ساختمان شماره دو کتابخانه در سال ۱۳۸۰ افتتاح و دراختیار آقایان قرار گرفت و ساختمان شماره یک به صورت مستقل به بانوان اختصاص یافت.
این کتابخانه بیش از 105 هزار جلد کتاب چاپی، بیش از سیزده هزار و پانصد عنوان کتاب صوتی و 800 15 حلقه منبع دیداری و شنیداری و نشریات ادواری می باشد. در حال حاضر تعداد اعضای این کتابخانه بیش از 41000 نفر است. این کتابخانه دارای بخشهای مختلف از جمله تالار مطالعه قفسه باز، تالار مرجع، تالار محققان، تالار مطبوعات، واحد امانت کتاب، واحد مطبوعات ، واحد منابع دیداری و شنیداری ویژه آقایان و بانوان می باشد.

کتابخانه آیت الله حاج شیخ مجتبی قزوینی (ره) از ساعت 7:15 الی 19 در خدمت مراجعین محترم می باشد. همچنین این کتابخانه در روزهای جمعه و تعطیل بصورت ویژه به علاقه مندان ارائه خدمت می کند.

نشانی: خیابان طبرسی، چهارراه مجلسی ، مجلسی غربی 1       تلفن: ۲۷۶۶۴۴۴ – ۰۵۱۳

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید