۱۴۰۲-۰۹-۱۳

کتابخانه گویای رضوی(ویژه نابینایان)

با توجه به فراهم بودن فضا ی مناسب، سهولت دسترسی وساکن بودن تعداد بیشتری از کم بینایان و نابینایان مشهد در منطقه طلاب، کتابخانه گویای رضوی در جنب کتابخانه آیت الله حاج شیخ مجتبی قزوینی(ره) برای ارائه خدمات کتابخانه ای به جامعه نابینا و کم بینا با فراهم آوری تجهیزات ویژه نابینایان،کتابهای چاپ بریل و صوتی راه اندازی و در سال 1383 همزمان با سالروز میلاد حضرت علی (ع) افتتاح گردید.

     این کتابخانه با گردآوری مجموعه‏ای کم نظیر شامل بیش از 13500 عنوان کتاب صوتی در قالب‏های:  DVD، CD  و MP3 در موضوعات کمک آموزشی، علمی، فرهنگی، تاریخی، ادبی، سیاسی، اجتماعی و دیگر موضوعات و همچنین مجموعه ای از نرم افزارهای ویژه روشندلان در خدمت این عزیزان می‏باشد. سیاهه منابع این کتابخانه در قالب نرم افزار   EXCELL و Word بر روی وب سایت کتابخانه گویای رضوی و کانال این کتابخانه در پیام رسان ایتا  قرار دارد.
اعضای این کتابخانه گروههای مختلف ( دانش آموزان، دانشجویان، کارمندان و مشاغل آزاد) از مقطع  دانش آموزی تا دکترا  را شامل می شود -  هم اکنون علاوه بر خدمات کتابخانه گویای رضوی به مراکز کتابخانه ها و سازمان ها حدود 337 نفر از خدمات این کتابخانه استفاده می نمایند.
تسهیلات ویژه این کتابخانه درسراسر کشور و سطح شهر مقدس مشهد جهت ارائه خدمات به این قشر از جامعه شامل؛ عضویت رایگان در کتابخانه، ارائه خدمات و استفاده از تجهیزات موجود در محل کتابخانه، ارائه نسخه ای ازمنابع صوتی موجود در کتابخانه  ، بر روی فلش یا DVD  و یا هرنوع حافظه جانبی دیگربه درخواست اعضاء ، خدمات امانت منابع چاپی، ارائه لینک دانلود منابع صوتی جهت دسترسی سریعتر اعضاء به منابع درخواستی، استفاده از خدمات کتابخانه سیار و تحویل  رایگان منابع درخواستی در محل مورد درخواست اعضای کتابخانه، ارسال منابع درخواستی اعضای کتابخانه گویای رضوی به سراسر کشور از طریق پست و... می باشد.
راهنمای دریافت خدمات از کتابخانه گویای رضوی  از زیر پرتال سازمان کتابخانه ها موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به نشانی : https://library.razavi.ir/gooya می باشد.
نشانی:  خیابان طبرسی، چهارراه مجلسی ، خیابان مجلسی غربی 1 .
 تلفن واحد آقایان: ۲۷66444 – ۰۵۱۳

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید