۱۴۰۲-۰۹-۱۳

کتابخانه سیار

كتابخانه سیار و تلفنی مجاز به دریافت امانتی منابع درخواستی اعضای خود از کلیه مخازن و کتابخانه‌ها و بخشهای سازمان جهت ارسال به درب منازل اعضاء بوده و تعداد اعضای اين كتابخانه نیز بیش از 840 نفر عضو (حقیقی و حقوقی) است.

این کتابخانه به دلیل گستردگي جغرافيايي شهر و كمبود کتابخانه در شهر مشهد خصوصاً در نقاط محروم و دورافتاده از مركز شهر و همچنين مشكلات تردد برخی افراد همچون معلولان، جانبازان، نابينايان، بازنشستگان، اعضای هیات علمی و ... در سال 1377 فعاليت خود را آغاز نمود.
اين كتابخانه دارای سه بخش است که فعالیت‌های گسترده‌ای را در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی ارائه می‌نماید.
الف) بخش سيار:
اعضایِ اين بخش را مراكز فرهنگي و آموزشي نظير حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، مدارس، مساجد،کانون‌ها، مراكز آموزشي، مراكز بهزيستي و ... تشکیل می‌دهند که بر اساس آیین‌نامه مربوط تعداد قابل‌توجهی كتاب به‌رسم امانت ( به صورت بلند مدت از 1 تا 10 سال) به مراكز مذکور تحویل می‌گردد.
ب) بخش تلفني:
اعضایِ اين بخش را معلولان، جانبازان، نابينايان، بازنشستگان و اعضایِ هيات علمي دانشگاه و حوزه تشکیل می‌دهند كه امکان و فرصت مراجعه به کتابخانه‌ها را ندارند. اين گروه از افراد، پس از عضويت می‌توانند كتب مورد نیاز خود را تلفني درخواست و در صورت موجود بودن، کتاب‌های درخواستی با در محل سکونت عضو تحویل ایشان می‌گردد. لازم به توضیح است محدوده خدمات‌رسانی کتابخانه سیار در محدوده شهر مقدس مشهد است.
ج) بخش اهدای منابع: در این بخش کتب چاپی مازاد بر نیاز سازمان بر اساس اولویت و معیارهایی که در آیین‌نامه اهداء و مبادله کتاب آمده به مراکز آموزشی و فرهنگی اهداء می‌گردد.
 این کتابخانه از ساعت 15/7 تا ، 19 خدمات ارائه می کند.
نشانی: حرم مطهر رضوی، بست طبرسی، ساختمان بنیاد پژوهش های اسلامی، طبقه 1- ، اتاق 103
شماره تماس: 05132236164

برچسب ها:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید