به همت مدیریت کانون خادمیاری کتاب سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی
۱۴۰۲-۱۰-۰۶

پیش نشست چهارمین گردهمایی مدیران کانون های خدمت کتاب و کتاب خوانی رضوی برگزار شد

پیش نشست چهارمین گردهمایی مدیران کانون های خدمت کتاب و کتاب خوانی رضوی به همت مدیریت کانون خادمیاری کتاب سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش گنجینه رضوی، حجت الاسلام والمسلین سید جلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در این نشست که در تالار کنفرانس زائر شهر رضوی برگزار شد، ضمن تکریم مقام خادمیاران به تعبیری از فرمایش مقام معظم رهبری اشاره کرد که می فرمایند: کاری برای ما مطلوب است که عنصر جهادی بودن را در خود داشته باشد.
وی تصریح کرد: هدف بلند کار جهادی را می طلبد که با سختی، مشقت، تلاش مضاعف و صرف وقت به ثمر خواهد نشست.
حسینی، اظهار کرد: کیفی سازی کار در دستگاه الهی مهم است نه کمی سازی و خادمیار تلاش می کند به اندازه خودش در این امر مشارکت داشته باشد.
سید عباس مرجانی، مدیر اندیشگاه رضوی و فعالیت های داوطلبانه کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت عظیم نیروهای خادمیاری برای توسعه فرهنگ مطالعه، کسوت خادمیاری را فعالیتی جهادی توصیف کرد.
وی، با اشاره به کارهای ارزشمندی که توسط خادمیاران در مناطق محروم صورت پذیرفته است، گفت: خادمیاران امام رضا(ع) باید به این باور برسند که می توانند خود آغازگر یک حرکت جهادی برای فعالیت های فرهنگی از جمله جهاد تبیین باشند.
مرجانی، توسعه فعالیت رواق کتاب، توسعه فعالیت سه شنبه های فرهنگی با ایجاد پل های ارتباطی با دیگر شهرستان ها و بهره مندی از ظرفیت علمی ایرانیان  مقیم خارج از کشور از طریق اندیشگاه رضوی را بخشی از فعالیت هایی برشمرد که می توان با بهره گیری از پتانسیل های موجود در ظرفیت خادمیاری برای فعالیت های فرهنگی از آن بهره برد.
شایان ذکر است این نشست به مدت 2 روز با حضور کارشناسان و اساتید دانشگاه ادامه خواهد داشت.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید