ناصر نادري
۱۳۹۷-۰۹-۱۴

دريا و آتش

د 136 ن 636/ 297

متن کتاب حاوی نامه‌‌هایی است که بین یک دانش آموز دختر و معلم ایشان ردوبدل می‌شود. مهناز که مجبورشده به‌دلیل ادامه تحصیل پدرش از ایران به انگلستان سفرکند در مدرسه با دختری به نام مری آشنا می‌شود که علاقمند است از ایران بیشتر بداند.

مهناز برخی سوالات خود را که حین گفتگو با مری درباره‌ی فلسفه‌ی حجاب و پوشش زنان برایش پیش می‌آید را از طریق ایمیل با معلم خود درمیان گذاشته و خانم رهنما نیز پاسخ می‌دهد.  

در خلال مکاتبات، تاریخچه‌ی حجاب، علل پیدایش حجاب، فلسفه‌ی پوشش در اسلام و پاسخ به برخی ایرادات وارده بر حجاب با بیانی بسیار شیوا و ساده ذکر شده‌است. مطالب کتاب، در حقیقت نگاهی نو به فرازهای مهم کتاب مسئله‌ی حجاب نوشته متفکر شهید استاد مرتضی مطهری است.

اسلام مبتکر حجاب نیست، خالق تبسم، گل را با لبخند می‌پسندد، نگاهی که دریا را آتش می‌زند، عطش هوس ارضاشدنی نیست، پیمان ازدواج پایان محرومیت است، اقتضای شرافت زن وقار است و سرآمد عناوین فصل‌های این کتاب هستند.

در فصل پایانی کتاب نیز زندگی و شخصیت شهید مطهری  به طور اجمال آورده‌شده‌است تا از این رهگذر، انگیزه و شوق مطالعه‌ی آثار ارزشمند ایشان نیز در وجود خوانندگان کتاب افزوده شود.

به‌نشر، کتاب «دریا و آتش» را در قالب کتاب‌های پروانه ویژه گروه سنی کودک و نوجوان منتشر کرده‌است.
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید