۱۴۰۲-۱۱-۱۲

نهج الشفاعه

کتاب "نهج الشفاعه" را بی شک می توان از جامع ترین کتاب ها برای سخنرانان (اعم از روحانیون، طلبه ها، اساتید دانشگاه ها، دانشجویان رشته معارف اسلامی و ادبیات عرب، مداحان و...) دانست.

پدیدآور: سید علی پور طباطبایی
مشخصات نشر: قم: سپهر اندیشه، 1400
مشخصات ظاهری: 624ص.
شماره راهنمای دیویی: ن 696ب02/ 297
موجود در تالار قفسه باز بانوان
  این مجموعه بی نظیر در دل خود شامل 77 سخنرانی می باشد که هر یک نیز مجموعه ای از مطالب مهم مبانی دین مبین اسلام را در برگرفته است. هر سخنرانی در این اثر ارزشمند با شروعیه ای بسیار وزین و برگرفته از اشعار مولا امیرالمومنین آغاز با تفسیر سوره های جز آخر قرآن کریم که به صورت داستانی می باشند ادامه داده شده و به 77 خطبه نهج البلاغه، سرگدشت شهیدان و مرثیه ائمه هدا نیز ختم می شود. در کتاب "نهج الشفاعه" تلاش شده تا دنیایی از مطالب قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و... تنها در یک جلد به صورت جامع و کامل ارائه شود. این اثر نفیس به قلم سید علی پور طباطبایی و توسط انتشارات سپهر اندیشه در قطع رحلی و با 624 صفحه به چاپ رسیده است.
بخشی از کتاب: این سوره دارای ۲۱آیه است و از سوره های مکی است، ویژگیهای سوره های مکی را در بر دارد، مقطعهای آیات کوتاه، محتوای آنها داغ و عمدتا ناظر به قیامت و پاداش و کیفر الهی و عوامل و اسباب أن است، در آغاز بعد از ذکر سه سوگند مردم را به دو گروه تقسیم می کند:
اول انفاق کنندگان با تقوی، و دوم بخیلانی که منکر پاداش قیامتند، پایان کار گروه اول را خوشبختی و سهولت و آرامش و پایان کار گروه دوم را سختی و تنگی و بدبختی می شمرد، در بخش دیگری از این سوره، بعد از اشاره به این معنی که هدایت بندگان بر خدا است، همگان را از آتش فروزان دوزخ انذار می کند.

برچسب ها:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید