همزمان با سالروز ورود رهبر انقلاب به میهن صورت گرفت:
۱۴۰۲-۱۱-۱۲

نواخته شدن زنگ انقلاب در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی

در سالگرد چهل و پنجمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن، زنگ انقلاب در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی به صدا در آمد.

به گزارش گنجینه رضوی، این مراسم با محوریت شعار «جشن ملی، مشارکت پرشور، آینده روشن» با حضور جمع کثیری از کارکنان سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در محل کتابخانه ادبیات کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی واقع در بست ورودی شیرازی برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی مشیری خراسانی استاد خارج فقه قواعد الاقتصاد و دبیر سابق هیأت اندیشه ورز اقتصاد حوزه، سخنران این مراسم با اشاره به آیه 14 سوره کهف گفت: عقیده به خدای یگانه، مایه آرامش و اطمینان قلب است و  اعتقاد به توحید سبب دور بودن موحدان از اضطراب و تشویش است.
وی، امام راحل و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) را مصداقی از موحدانی برشمرد که با وجود دشمنان شرق و غرب و اتحاد آنان در براندازی این نظام، توانستند با قلبی آرام و دلی مطمئن به الطاف الهی در مسیر حق به جلو پیش روند.
این استاد حوزه، سرداران بزرگ اسلام همچون شهید برونسی و شهید سلیمانی را مصداقی دیگر از انسان هایی شجاع خواند که در سایه توکل واقعی، بدون آموزش های پیشرفته، در حوزه نظامی گری بالاتر از همه ژنرال های امریکایی قرار گرفتند و شجاعت و درایت آنان الگویی برای جامعه بین الملل شده است.
وی همچنین به پیشرفت های علمی ایران و توسعه قدرت در حوزه نظامی و دفاعی کشور اشاره کرد و با بیان فرمایش معظم رهبری(مدظله العالی) در یکی از سخنرانی های خود که فرمودند «به قله ها نزدیک شده ایم و امروز وقت خستگی و ناامیدی نیست» گفت: این مسیری است که باید برای آماده سازی ظهور پیمود.
سیدعلیرضا مهرداد نویسنده و پژوهشگر حوزه انقلاب و دفاع مقدس دیگر سخنران این مراسم، انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی را زمینه ساز بروز و ظهور حماسه و عرفان در کنار هم خواند.
وی گفت: تا قبل از این در ادبیات قرون گذشته، حماسه و عرفان دو مقوله جدایی بودند که جداگانه به آن پرداخته می شد، اما در دفاع مقدس زاهدان شب همان شیران روزی بودند که در مقابل دشمن بعثی قد علم کردند.
مهرداد همچنین نتیجه عمل قهرمانانه امام خمینی(ره) را بازگشت به هویت و عنصر ایرانی خواند که باید در حفظ و تقویت آن کوشید.
 

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید