۱۴۰۲-۱۱-۱۷

پروتکل های دانشوران صهیون

کتاب پروتکل‌های دانشوران صهیون، یکی از مهمترین اسناد شناخت صهیونیسم و یهودیت جهانی است که ناخواسته به دست غیر یهودیان افتاده است.

ژرژ لامبلن
موضوع: یهود و صهیونیسم

      راز نیروی یهودیت جهانی در این است که می‌تواند دستگاه‌های خود را از دیدۀ جهانیان پنهان نگه دارد وهمواره در اطراف خود مه غلیظی ایجاد کند تا جهان نتواند به ماهیت وحقیقت آن پی ببرد.
     
      متن پروتکل‌ها در واقع به منظور قرائت در چند جلسه کنفرانس برای بحث و تصمیم‌گیری وتأیید نهایی آماده شده بود که پلیس مخفی تزار روسیه به کنفرانس مزبور که به ریاست "تئودر هر تزل" در شهر بال روسیه برگزار شده بود(۱۸۹۷)، هجوم آورد و اوراق آنها را به تاراج برد .
      سپس از زبان عبری به روسی و سپس به زبان های دیگر ترجمه شد .
      این نوشته برای لذت بردن یا تفریح یا سرگرمی نیست؛ نه رمان است نه داستان و نه مجموعه‌ای از حکایات، بلکه این نوشته از آغاز تا انجام آن، به یک موضوع مربوط می‌شود: نقشۀ راه یهودیت جهانی برای تسخیر جهان و نابودی مسیحیت و اسلام.
      دراهمیت پروتکل‌های دانشوران صهیون و استقبال گستردۀ جهانی از آن، همین بس که به چندین زبان زندۀ دنیا ترجمه شده و تا سال ۱۹۵۸، ۸۱ بار فقط به زبان انگلیسی چاپ شده و تا چاپ هشتادم، بیش از یک میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید