از سوی واقف ارجمند حجت الاسلام والمسلمین دکتر علیرضا جواهری صورت گرفت:
۱۴۰۲-۱۱-۱۸

اهدای قریب به 9 هزار جلد کتاب به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی

حجت الاسلام و المسلمين دكتر علیرضا جواهري از اساتيد دانشگاه فردوسي مشهد، 9 هزار جلد کتاب کتابخانه شخصی خود را به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اهدا کرد.

به گزارش گنجینه رضوی، حجت الاسلام والمسلمین سید جلال حسینی رئیس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، در مراسم تقدیر از این واقف ارجمند که در محل سالن فراهم آوری منابع واقع در ساختمان بنیاد پژوهش های اسلامی برگزار شد، وقف را عدم وابستگی به تعلقات دنیوی خواند و گفت: واقف تعلقات مادی را راهی برای کسب معرفت الهی خود قرار می دهد.
حسین خسروی، معاون کتابخانه های آستان قدس رضوی نیز با اشاره به فعالیت سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در دهه گذشته گفت: این سازمان تلاش داشته است با ایجاد زیر ساخت های لازم فرصتی را برای علاقه مندان به وقف های فرهنگی فراهم کند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر سالانه بیش از 100 هزار منبع به کتابخانه اهدا می شود که  بعد از پایش بر اساس نیت واقف در اختیار جامعه هدف قرار می گیرد.
عیسی اختری طوسی، رئیس اداره خدمات کتابداری به ارائه گزارشی از مجموعه اهدایی پرداخت و گفت: این مجموعه از 8 هزار و 788 نسخه کتاب، 32 نسخه پايان نامه و 186 نسخه نشريه تشکیل یافته است.
وی کتاب ها را در موضوعات متنوع علوم انساني، علوم اسلامي وكتب حوزوي عنوان کرد و گفت: بیش از 70 درصد کتاب های مجموعه اهدای تخصصی و مورد نیاز جامعه پژوهشی است که بعد از طی کردن فرایند اداری در کتابخانه مرکزی و کتابخانه های تخصصی آن در دسترس پژوهشگران قرار خواهد گرفت.
اختری طوسی، اهدای مجموعه ای با این تعداد کتاب و کیفیت منابع را طی 10 سال گذشته منحصر به فرد توصیف کرد.
 حجت الاسلام والمسلمین دکتر علیرضا جواهری، واقف این مجموعه عظیم نیز ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، گفت: اولین کتابی که خریدم جامع المقدمات بود که سال 1354 آن را تهیه کردم.
وی ادامه داد: علاقه به کتاب باعث شد در فرصت های مختلف به تهیه آن اقدام کردم و اکنون اگر این کتاب ها در کتابخانه حرم قرار گیرد محققان بیشتری از آن بهره خواهند برد و این گامی برای توسعه فرهنگ کتابخوانی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند.
وی با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق (ع) که می فرمایند: علم آن است که اول خدايت را بشناسى،دوم بدانى با تو چه كرده، سوم اينكه بدانى از تو چه مى خواهد و چهارم اينكه بدانى چه چيز تو را از دينت خارج مى كند، گفت: کسی که بخواهد این معرفت چهارگانه را کسب کند باید به کتاب مراجعه کند و این کتاب زمینه این معرفت را فراهم می کند.
شایان ذکر است در پایان مراسم با اهدای هدیه و لوح تقدیر از این واقف ارجمند تقدیر به عمل آمد.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید