۱۴۰۳-۰۱-۱۴

نگاهی نو به نوروز و سفره هفت سین

کتاب نگاهی نو به نوروز و سفره هفت سین درصدد معنایابی هفت سین از منظر طب سنتی است تا نشان دهد انتخاب این هفت عنصر شفا بخش راز طول عمر و سلامتی می باشد.

موضوع: نوروز

🔹نگاهی نو به نوروز و سفره هفت سین
🔸ابراهیم ا یراندوست و استاد حسین خیر اندیش
 
🔻سفره هفت سین به عنوان نماد و الگویی برای شروع اولین روز سال یعنی نوروز در اولین خوان و سفره مردم ایران زمین پهن می شده تا با استفاده از الگوهای نمادین سلامتی نوروز و هر روز مردم را شاداب و بیماری را از وجود آنها دور نماید.
⚠️اما متاسفانه امروزه چیدن سفره هفت سین فقط به صرف یک سنت قدیمی به صورت دکوری و نمایشی مبدل شده  و هیچ گاه به فلسفه واقعی آن توجه نشده است.
✅کتاب حاضر درصدد معنایابی هفت سین از منظر طب سنتی است تا نشان دهد انتخاب این هفت عنصر شفا بخش فقط به این علت نیست که حرف اولشان با سین شروع می شود(سیخ و سنجاق و سوزن نیز با سین شروع می شود) بلکه چون آنها راز طول عمر و سلامتی بودند انتخاب شده اند.
🔰نگارنده  به ترتیب درباره هر کدام از ۷سین توضیحاتی می‌دهد:
1- « سیر» :
 بوعلی سینا معتقد است سیر غده های پنهان بدن را که دیده نمی شود آب می کند.
در چین سرطان به ندرت دیده می شود چرا که در آنجا مردم بیشتر از سیر استفاده می کنند‌.
2- « سرکه» :
 سرکه و ترشی چاشنی غذاهی ایرانی بود که مانع بروز سکته میشد  ولی امروزه استعمار با نقشه از سفره ما حذف و با سس ها اختراعی شان که موجب انواع سکته قلبی و مغزی است جایگزین کرده اند.
3- « سماق» :
4- « سنجد» :
امام صادق (ع) می‌فرماید: سنجد بخورید که پوست آن در لطافت پوست و گوشت آن موجب افزایش عضلات و گوشت و هسته آن موجب تقویت و استحکام استخوان‌های شما است.
5- «سمنو» :
یک غذای مقدس و روحانی ویک غذای اصیل ایرانی است که آن را سلمان فارسی با مهاجرت خود از ایران به مدینه همراه خود به عنوان سوغات پرمحتوای ایرانی به حضرت زهرا هدیه داد.
6- « سیب»
7- « سبزه»

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید