۱۴۰۳-۰۱-۱۴

بخشدار ۱۴ ساله (خاطرات مهرداد عزیزاللهی)

بخشدار ۱۴ ساله روایت زندگی مهرداد عزیزاللهی است. وی در طول جنگ به دلیل نشان توانایی های خود، به بخشدار منطقه زبیدات، از مناطق آزاد شده عراق، منصوب شده بود.

موضوع: شهدا
🔹بخشدار ۱۴ ساله (خاطرات مهرداد عزیزاللهی)
🔸طیبه کیانی
 
« بخشدار ۱۴ ساله» روایت زندگی کوچک‌ترین ژنرال ایران یعنی مهرداد عزیزاللهی است. وی در طول جنگ به دلیل نشان دادن رشادت ها و توانایی های خود، علی رغم سن اندک، به بخشدار منطقه زبیدات، از مناطق آزاد شده عراق، منصوب شده بود.
این اثر در۴ فصل  از زبان یکی از بستگان و یا همرزمان شهید به نقل فرازهایی از زندگی این شهید نوجوان می‌پردازد.
مهرداد از یازده سالگی در پخش اعلامیه امام خمینی فعالیت داشت. تحصیلات راهنمایی را به پایان نرسانده بود که با جثه‌ای کوچک به جبهه اعزام شد.مهرداد روحیه شادی داشت و بچه نترس و شجاعی بود. او همچنین کاراته باز خوبی هم بود. مهرداد 6 سال در جبهه‌ها حضور داشته است و غیر از مین روبی، در كار غواصی هم ماهر بوده است.
او  در سال ۱۳۶۴، در عملیات کربلای ۴ در جزیره «ام الرصاص» در حال غواصی به شهادت رسید. پیکرمطهرش پس از سه سال در حالیکه یک دست و پا در بدن نداشت به میهن بازگشت.
✅ خانواده «عزیز اللهی» ۶ پسر داشتند که ۴ نفر از آنها در جبهه‌ها حاضر بودند. از این میان مهرداد و مسعود به شهادت رسیدند و محمد هم اکنون جانباز شیمیایی می‌باشد. پسر دیگر نیز جزو آزادگان سرافراز بوده است.
🎥 از مهرداد مصاحبه‌ای بسیار زیبا و دیدنی به جای مانده است که امام خمینی نیز با مشاهده همین مصاحبه، او را به دیدار خویش فراخواند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید