۱۴۰۳-۰۲-۲۰

عبرت های اندلس

کتاب "عبرت های اندلس (تاریخچه غم انگیز شکست مسلمانان در اروپا)" به علل و عوامل شکست اندلس می پردازد که چطور و با چه عواملی آن سرزمین با شکوه و تمدن تناور شکل گرفته با نفوذ اسلام، به یکباره فرو می‌‎پاشد و مسلمانان در آنجا قتل عام می‌شوند

کتاب حاضر به علل و عوامل شکست اندلس می پردازد که چطور و با چه عواملی آن سرزمین با شکوه و تمدن تناور شکل گرفته با نفوذ اسلام، به یکباره فرو می‌‎پاشد و مسلمانان در آنجا قتل عام می‌شوند و حاکمیت خود را از دست می‌‎دهند؟
      نویسنده با بیان این مطلب که جامعه‌‎ای که در آن جنبش علمی-فرهنگی به اوج خود می‌رسد و فقط در مدت یک سال ۱۵۰۰۰ جلد کتاب در آنجا به تألیف می‌رسد و بیشتر از ۷۰ کتابخانۀ عمومی بزرگ احداث می‌‎شود، پزشکان آن دیار از زبده ترین طبیبان جهان می‌شوند و زنان در عین حفظ پوشش و عفاف خود، به مدارج بالای علمی و هنری می‌‎رسند و... اما همه این‌‎ها باعث نمی‌‎شود که چنین جامعۀ مترقی در آن زمان -که تقریباً هرچه از شکوفایی خود داشت، از اسلام بود - مصون از جنگ نظامی و از آن مهم‌تر تهاجم فرهنگی شود. نویسنده در این کتاب به زمینه های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی این شکست می پردازد.
اختلاف حاکمان اسلامی
خیانت وزیران و حاکمان
القای روحیه خودباختگی
ترویج فحشا و بی‌‎بند و باری
نفوذ در میدان‌‎های آموزشی
سپس بحث انقلاب اسلامی ایران و تهاجم فرهنگی را پیش می‌‎کشد. اینکه در ماجرای اندلس عبرت‌‎هایی است که می‌‎توان از آن، درس‌‎هایی برای حفاظت و حراست از درخت تناور انقلاب اسلامی گرفت.
رهبر انقلاب نیز دربیاناتی فرمودند:  سیاست امروز دشمن، سیاست اندلسی کردن ایران است!

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید