۱۴۰۳-۰۲-۲۶

نمایشگاه هنر خوشنویسی«گلبانگ سربلندی» در نگارخانه موزه رضوی برگزار شد

موزه حرم مطهر رضوی با همکاری هیئت کتاب الثقلین اصفهان در ایام دهه کرامت نمایشگاه خوشنویسی «گلبانگ سربلندی» را در نگارخانه موزه مرکزی برگزار کرد.

به گزارش گنجینه رضوی، محسن بهارزاده سرپرست گروه هنرمندان الثقلین که سابقه بیش از 30 سال فعالیت در رشته هنر خوشنویسی را دارد، گفت: هنرمندان خوشنویس این گروه، هنر خود را با رسالت دینی همراه کرده و آن را در خدمت قرآن و اهل بیت(ع) قرار داده اند.
وی، به تشکیل محفل قرآن و عترت در استان اصفهان اشاره کرد که خوشنویسان اصفهانی با عنوان هیئت کتاب الثقلین در آن مشغول به فعالیت هستند.
بهارزاده با اشاره به برگزاری بیش از 200 ورکشاپ خوشنویسی در شهرهای مختلف کشور و همچنین عتبات عالیات توسط گروه ثقلین، برگزاری محفل کتابت در صحن و سرای رضوی را از آرزوهای دیرینه هنرمندان آن عنوان کرد.
وی اظهار کرد: طی هماهنگی های صورت گرفته با موزه حرم مطهر رضوی امسال سومین سال پیاپی است که کرسی های کتابت را در این مکان مقدس برپا کردیم که امسال این برنامه با برگزاری نمایشگاه گلبانگ سربلندی همراه بوده است.
در این نمایشگاه 48 تابلوی خوشنویسی از 40 هنرمند خطاط هیئت الثقلین با محوریت موضوع امام رضا(ع)، احادیث رضوی، منقبت، ادعیه و زیارت امام هشتم(ع) در قالب خطوط نسخ، نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث به نمایش گذاشته شده است.

یادمانی از پیشکسوت هنر خطاطی اصفهان
برگزاری این نمایشگاه با بزرگداشت حبیب الله فضائلی به عنوان پیشکسوت هنر خطاطی اصفهان همراه بود.
حبیب الله فضائلی، در سال 1301 خورشیدی در سمیرم چشم به جهان گشود و در مدت 75 سال حیات خود به عنوان روحانی خوشنویس، شاعر، کاتب و پژوهشگر فعالیت های ارزشمندی را در حوزه فرهنگ به این سرزمین ارائه کرد.
وی یکی از بزرگ ترین خوشنویسان جهان اسلام بود که آثار ارزشمندی از جمله خوشنویسی کتیبه های حرم آسمانی امام رضا(ع) حرم حضرت زینب(س) تعدادی از مساجد و حسینیه در اصفهان، شیراز، تهران را از خود به جای گذاشته است.
اجرای زنده هنر قلم کاری به عنوان یکی از هنرهای اصیل اصفهان از دیگر برنامه هایی بود که در حاشیه برگزاری این نمایشگاه به اجرا در آمد.
این نمایشگاه 26 اردیبهشت ماه فعالیت خود را آغاز و تا 2 خردادماه برای بازدید علاقه مندان در نگارخانه موزه رضوی دایر خواهد بود و بازدیدکنندگان می توانند با حضور در موزه قرآن حرم مطهر رضوی نظاره گر هنر خطاطی هنرمندان باشند.  

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید