۱۴۰۳-۰۳-۲۴

آقا روح الله (بررسی دوران طلبگی امام خمینی در بستر تاریخ)

کتاب «آقا روح الله» به بررسی زندگی امام خمینی (ره) از بازه تولد تا زمانی که ایشان در حوزه علمیه مشغول به تحصیل است پرداخته است و همچنین نویسنده به شکل مبسوط اتفاقات خانوادگی ایشان همچون ماجرای ازدواج امام و روابط ایشان با اعضای خانواده را شرح داده است.

حمید رضا باقری

🔻شناخت شخصیت‌های بزرگ و تاثیرگذار تاریخی مستلزم شناختن زمانه آن‌ها و اتفاقاتی است که بر روحیات و تصمیمات آن‌ها اثر گذاشته است و صرف بررسی زندگی شخصی نمی‌تواند علاقه‌مندان را به شناخت جامع و دقیق نسبت به احوالات آن فرد برساند.حمیدرضا باقری به این نکته دقت داشته است. به همین خاطر تمام تمرکز کتاب «آقا روح الله» را بر مقطع محدودی از زندگی امام خمینی (ره) گذاشته است.

✅ او در این کتاب بازه تولد تا زمانی که ایشان در حوزه علمیه  مشغول به تحصیل است را در نظر گرفته است اما تنها راوی خاطرات شخصی امام خمینی (ره) نیست. بلکه تحولات سیاسی و اجتماعی ایران در پایان قرن سیزدهم هجری شمسی و سال های ابتدایی قرن چهاردهم را بر طبق مستندات تاریخی بازگو کرده است.

👈حوادث انقلاب مشروطه،
👈حضور سیدحسن مدرس در مجلس،
👈پایان حکومت قاجاری و به قدرت رسیدن رضاخان و
👈 حوادث مسجد گوهرشاد از جمله اتفاقاتی هستند که در دوران جوانی امام رخ داده‌اند و بر تفکرات ایشان تاثیر گذاشته است.
👈همچنین نویسنده به شکل مبسوط اتفاقات خانوادگی ایشان همچون ماجرای ازدواج امام و روابط ایشان با اعضای خانواده را شرح داده است.

🌀در پایان کتاب زندگینامه مختصری از تمام اساتید امام آورده شده است. اساتیدی که در رشد علمی، اخلاقی و سیاسی امام تاثیر به سزایی داشته اند.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید