۱۴۰۳-۰۴-۲۸

غدیر، برترین پیام آسمانی (سیری در معارف و شعائر غدیر)

کتاب "غدیر، برترین پیام آسمانی "، منبعی جامع پیرامون واقعۀ غدیر خم است که به بررسی عظمت و فضائل غدیر و اعمال و آداب و مسائل پیرامونی آن پرداخته است.

🔸حبیب الله فرحزاد
🔻آنچه در پیش رو دارید، تحقیقی جامع پیرامون واقعۀ غدیر خم است که در ۱۲ فصل به بررسی عظمت و فضائل غدیر و اعمال و آداب و مسائل پیرامونی آن پرداخته است.
👈فصل اول: احیای غدیربه همراه تأکید و توصیه به برپایی جشن و شادی و سرور و راه اندازی کاروان شادی در روز غدیر با توجه به نظر مراجع عظام تقلید
👈فصل ۲: بیش از سی استدلال کوتاه در مسئلۀ جانشینی امیرمومنان بیان
👈فصل ۳: در این فصل با اشاره به ماه امامت و ولایت، از مناسبت‌های واقع شده در ماه ذی الحجه سخن به میان آمده است. سرتاسر این ماه یادآور عظمت و جلالت اهل بیت است. روزهای دهم، دوازدهم، سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ، یادآور ایامی ویژه است. قله این ایام، روز هجدهم ذی الحجه، روز عید غدیر است. در ادامه به روز مباهله در بیست و چهارم و نزول سورۀ هل اتی در روز بیست و پنجم ذی الحجه اشاره شده است.
👈فصل ۴: دربارۀ فضایل غدیر و بیان حقیقت غدیر درملکوت
👈فصل ۵: دربارۀ اعمال و آداب روز غدیر خم است که بیست و هفت عمل، توصیه شده است.
👈 فصل ۶: زیارت امیرالمومنین در روز غدیر با توجه به زیارت غدیریه امام صادق و امام هادی
👈فصل ۷: به واقعه غدیر با جزییات پرداخته است.
👈 فصل ۸:  در این فصل به جریانات بعد از غدیر مانند توطِئه هرشا می‌رسید که مطالب ارزشمندی در آن بیان شده است.
👈 فصل ۹: متن و ترجمۀ خطبۀ غدیر
 👈اما یکی از قسمت های جالب و جذاب این کتاب، فصل دهم است که اختصاص به خطبه‌هایی دارد که امیرالمومنین و امام صادق و امام رضا علیهم السلام در روز غدیر ایراد فرمودند. در این قسمت پنچ خطبه را از امام صادق می خوانید.
👈فصل ۱۱: غدیردر کلام اهل بیت دنبال شده است که متضمن نکات لطیف و دقیقی است.

👈فصل ۱۲: به زندگی نامه و کتاب شناسی الغدیر علامه امینی اختصاص یافته است که فوق العاده سودمند است، به ویژه، گزارشی که از چاپ تمام ‌دست‌نوشته‌های علامه امینی دربارۀ الغدیر داده است

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید