۱۴۰۳-۰۶-۲۱

اهدای 3 هزار نسخه کتاب به 3 مرکز علمی و فرهنگی کشور توسط کتابخانه رضوی

معاون کتابخانه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از اهدای سه هزار و 20 نسخه کتاب چاپی به سه مرکز علمی، آموزشی و فرهنگی کشور توسط این سازمان، خبر داد.

به گزارش گنجینه رضوی، حسین خسروی، دراین‌خصوص اظهار کرد: به همت این معاونت، 1225 نسخه کتاب به کانون کتاب و کتابخوانی خدمت رضوی خوزستان، 1075 نسخه کتاب به مرکز آموزش علمی کاربردی «تصمیم یار طوس» و 720 نسخه کتاب به مدرسه علمیه «خیمه ‌الانتظار» مشهد، در شهریورماه 1403 اهدا شد. 
وی گفت: این مجموعه کتاب‌های اهدایی دربردارنده موضوعات مختلف اعم از مذهبی، تربیتی، ادبی، تاریخی، کمک درسی و...، می‌شود که از سوی کتابخانه سیار سازمان به نمایندگان این مراکز تحویل داده شده است. 
خسروی ادامه داد: این معاونت چنین حرکت‌های فرهنگی را در راستاي انجام وظيفه ذاتي و سازماني خود با هدف اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و غنی‌سازی کتابخانه‌های مراکز کشور با بهره‌گیری از ظرفیت کتابخانه سیار آستان قدس رضوی و با توجه به درخواست مراکز علمی، آموزشی و فرهنگی کشور، انجام می‌دهد. 
وی گفت: مساجد، کتابخانه‌ها، کانون‌های فرهنگی، مراکز آموزشی و پژوهشی، مراکز بهزیستی و سایر مراکز واجد شرایط در صورت نیاز به دریافت کتاب اهدایی می‌توانند پس از ارسال نامه درخواست و تأیید رئیس این سازمان، از کتابخانه سیار، کتاب اهدایی دریافت کنند.
معاون کتابخانه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی افزود: همچنین این مراکز فرهنگی و آموزشی در صورت نیاز می‌توانند از خدمات امانت بلندمدت کتاب کتابخانه سیار طبق ضوابط موجود، استفاده کنند. 
وی خاطرنشان کرد: به همت کتابخانه سیار آستان قدس رضوی، هر ساله مجموعه کتاب‌های چاپی قابل توجهی در قالب اهدا یا امانت بلندمدت به نهادها و مراکز فرهنگی ارسال می‌شود به‌طوری‌که در مجموع، از ابتدای سال جاری تا کنون، نزدیک به 60 هزار نسخه کتاب چاپی به 37 مرکز و نهاد فرهنگی تقدیم شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید