۱۴۰۳-۰۷-۱۵

شیر خدا علی

کتاب شیرخدا، حیدر (ع) برگرفته از کتب تاریخ و روایی معتبر شیعه و اهل سنت است که در آن بخشی از تاریخ زندگی پر برکت امیرالمومنین و گوشه‌ای از فضائل ایشان با زبانی ساده و روان برای نوجوانان روایت شده است.

شیر خدا علی
علی شعیبی
   نوشتن برای کودکان و نوجوانان کار دشواری است. به ویژه اگر نویسنده تصمیم داشته باشد در مورد شخصیت‌های بزرگ و مفاهیم مهم زندگی سخن بگوید. استفاده از عبارات ساده و کلمات آشنا برای کودکان و در عین حال انتقال صحیح مفاهیم، نکته‌ای است که به پیچیدگی کار می‌افزاید. از سوی دیگر، بسیاری از والدین به کتاب‌هایی نیاز دارند که بتواند مفاهیم دینی و اعتقادی را با قلمی روان به کودکان بیاموزد. «شیر خدا علی» نوشتۀ علی شعیبی، تلاش کرده است تا در جهت برطرف کردن این نیاز، قدمی بردارد.
      ما در این اثر با داستانی شیرین و روان از زندگی امیرالمومنین (علیه السلام) روبرو هستیم. اتفاقات این کتاب پیش از ولادت حضرت آغاز می‌شود و تا زمان شهادت ایشان ادامه می‌یابد. این کتاب راوی اتفاقات متقن تاریخی است و از معتبرترین مستندات روایی برای نقل حوادث زندگی امام علی (ع) استفاده کرده است.
     «شیر خدا علی» به کمک تصویرگری صحنه‌هایی از اتفاقات زندگی حضرت، بر جذابیت خود افزوده است و سبب می‌شود تا نوجوانان تجربۀ شیرین‌تری از مطالعۀ این کتاب داشته باشند.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید