۱۴۰۳-۰۷-۲۳

مربع های قرمز

این اثر به خاطرات حاج حسین یکتا، فرماندۀ قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیاء (ص) از دوران کودکی تا پایان دفاع مقدس پرداخته و برهۀ حضور وی در دفاع مقدس در این کتاب برجسته شده است.


مربع های قرمز
زینب عرفانیان
      در بخشی از تقریظ رهبر انقلاب  بر این کتاب آمده است:  بسیار شیرین و جذاب نوشته شده است...
     «مربع های قرمز»، عنوان سؤال برانگیزی که جلد کتاب نیز بر اساس آن طراحی شده بدین جهت است که«یکتا، مسئول آمار گردان بود. نام بچه‌های گردان در دفترش ثبت بود. هر کس که شهید می‌شد جلوی اسمش مربع قرمزی می‌کشید».

      حاج حسین یکتا، در مقدمۀ خود بر این کتاب می نویسد:
      پنج سال می شد که قصد کرده بودم خاطراتم را مکتوب کنم. مخصوصاً وقتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (حفظه الله) مطلبی را مبنی بر ناتمام ماندن جنگ یک رزمنده تا نوشتن خاطراتش، فرمودند، برای نوشتن و نشر خاطراتم مصمم‌تر شدم. هر چه از رشادت همرزمانم و غربت و مظلومیتشان می دانستم در روایتگری‌هایم گفته بودم. با مکتوب کردن خاطراتم دنبال ناگفته‌ای از بچه ها بودم. دنبال سبک بندگی کردنشان، سبک عبادتشان، سبک رفاقتشان، دنبال سبک زندگی کردنشان در جنگ؛ سبکی که این روزها جایش بین جریان زندگی جوانان به شدت خالی است.
      امیدوارم این کتاب که تنها گوشه‌ای از جهاد همرزمانم در لبیک به ندای هل من ناصر امام خمینی (ره) نایب امام عصر (عج) است، مورد رضایت حضرتش واقع گردد و در روز حسرت، رفقای شهیدم دستم را بگیرند.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید