۱۳۹۳-۰۶-۱۹

معاونت امور کتابخانه‌های وابسته

 یکی از گسترده ترین قسمت هایِ سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی معاونت امور کتابخانه های وابسته سازمان می باشد که با داشتن 44 کتابخانه شامل 20 کتابخانه در سطح شهر مشهد و 24 کتابخانه در سطح کشور و یک کتابخانه در خارج از کشور ( هندوستان ) به مثابه گنجینه ای بی نظیر از اطلاعات علمی محسوب شده و این کتابخانه ها به موازات کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، مکان های مناسبی را برای تحقیق و پژوهش برای همه قشرهای جامعه اعم از دانش آموزان، دانشجویان، طلاب حوزه های علمیه، اساتید حوزه و دانشگاه و سایر اقشار جامعه فراهم آورده اند.

ارائه خدمات این معاونت از طریق دو اداره زیر انجام می شود:

  • اداره امور کتابخانه های درون شهری (مشهد)
  • اداره امورکتابخانه های برون شهری (شهرستان ها)


کتابخانه های وابسته سازمان ( بجز کتابخانه مرکزی )، درمجموع، دارای حدود ۷۲۰۰ نسخه کتاب خطی، حدود ۸۶۰۰ نسخه کتاب چاپ سنگی، حدود دو میلیون نسخه کتاب چاپی وبیش از ۳۸۰ هزار نفر عضوفعال می باشند.
این معاونت، علاوه بر ارائه خدمات رایج در کتابخانه های وابسته، از طریق«کتابخانه سیار»، کار کتاب رسانی و امانت کتاب را به اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، استادان حوزه های علمیّه، جانبازان، معلولان، کهن سالان و مراکز فرهنگی و آموزشی به انجام می رساند. «کتابخانه گویای رضوی» نیز زیر نظر این معاونت، به صورت ویژه به روشندلان، خدمات ارائه می نماید.
اداره امور کتابخانه های درون شهری (مشهد )
ارائه خدمات به دانش پژوهان و طالبان علم از طریق 20 کتابخانه وابسته به سازمان که در شهر مقدس مشهد هستند بر عهده این حوزه از معاونت امور کتابخانه های وابسته است.
اداره امور کتابخانه های برون شهری (شهرستانها )

این اداره از طریق ۲۱ کتابخانه وابسته به آستان قدس رضوی که در شهرهای مختلف کشور هستند و یک کتابخانه خارج از کشور خدمات ویژه ای را به جامعه محقق و دانش پژوه ارائه می نماید.

برای آشنایی بیشتر با کتابخانه های وابسته آستان قدس رضوی http://library.razavi.ir/aqlibraries فرمایید.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید