۱۳۹۳-۰۷-۱۲

تالار قفسه باز بانوان

تالار مطالعه قفسه باز بانوان قدیمی ترین تالار مخصوص بانوان است که در حدود سال 1361-1360 در ساختمان قدیمی با گنجایش 75 نفر افتتاح شد. در سال 1374 که ساختمان کنونی افتتاح گردید «تالارهای مطالعه بانوان» متشکل از سه تالار( تالار قفسه باز  باگنجایش 250 نفر، تالار مطالعه قفسه بسته با گنجایش 250 نفر وتالار مطبوعات روز بانوان) راه اندازی شد. در این زمان مراجعان تالار را دانش آموزان، دانشجویان و بزرگسالان تشکیل می دادند.   
در حال حاضر بخش جوانان و نوجوانان دختر و بخش امانت بانوان از این تالار منفک شده و با عنوان دقیق «تالارمطالعه قفسه باز بانوان»، با مساحت 1000 مترمربع و گنجایش 400 نفر متشکل از سه قسمت با عناوین: تالار مطالعه اصلی، تالار مرجع و تالار مطبوعات ارائه خدمات می نماید:
1- تالار اصلی: حدود 77000منبع در موضوعات مختلف کامپیوتر، روانشناسی، دین، علوم اجتماعی، علوم عملی، پزشکی، ادبیات، تاریخ و ... به صورت رده بندی دیوئی طبقه بندی شده اند.
2- تالار مرجع: اين تالار در انتهاي تالار قفسه باز واقع شده است. حدود 6000 منبع مرجع اعم از كتابشناسي ها، دايرة المعارفها، واژه نامه ها، اطلس‏ها ، سرگذشتنامه ها و ساير كتابهاي مرجع در اين تالار گردآوري و به صورت رده بندی دیوئی طبقه بندی شده اند.
3- تالار مطبوعات: در قسمت ورودی تالار واقع شده است. در این قسمت روزنامه های روز و مجلات با موضوعات مختلف جهت استفاده دوستداران مطبوعات گردآوری شده است.
اعضای کتابخانه با كدهاي 1-2-3-4-5 و 30-31-40 و غیر اعضا(دانشجویان شهرستانها و زائران محترم) با کارت شناسایی و دریافت برگه مهمان می‏توانند از خدمات همه تالارهای مذکور بهره مند گردند.  منابع این تالار مخصوص مطالعه است و به امانت داده نمی شوند.
امکانات بخش:
تعداد قفسه های تالار اصلی و مرجع: 343   
تعداد میز مطالعه:  51میز
تعداد صندلی: 350
تعداد منابع: 77000 کتاب    
تعداد رایانه مخصوص جستجوی مراجعان: 3 دستگاه  
 تعداد رایانه مخصوص جستجوی کتابداران: 3 دستگاه   
 خدمات مختلف بخش:
1- جستجوي رايانه اي:  راهنمایی مراجعان از طريق عنوان، موضوع يا پديدآورنده (نويسنده)  و يا تركيبي از آنها در خصوص دستیابی به منابع اطلاعاتی مورد نیاز تا حصول نتیجه انجام می گیرد.
2- مشاوره پژوهشی: مشاوره پژوهشی توسط کتابداران برای پایان نامه های مقاطع کارشناسی برای هدايت سير مطالعاتي و تحقيقاتي مراجعان انجام می گیرد.
3- معرفي به مخزن بسته:  اگر مراجعه كننده اي بنا به دليلي (نبودن كتاب در مجموعه – ارسال كتاب به صحافي- دردست مطالعه بودن كتاب و ...) نتوانست به منبع مطالعاتي خود در تالار دست يابد در صورت وجود آن كتاب در مخزن مي تواند با دريافت برگه معرفي به بخش مخزن بسته كتاب مورد نظر را از آنجا تهيه و در تالار قفسه بسته مطالعه نمايند.                                                                                         
4- معرفي به تالار محققان: براي استفاده از پايان نامه ها و برخي منابع مرجع مراجعان به بخش مرجع هدايت مي شوند.
5- معرفي به تالار كتب خارجي: در صورت نياز مراجعان به منابع لاتين ( مرجع و غير مرجع) مراجعان به آن بخش هدايت مي شوند.
6- معرفی به کتابخانه جامع الکترونیکی: در صورت نیاز مراجعان به مقالات جهت دسترسی به پایگاه های مختلف به بخش مذکور معرفی می گردند.
7- معرفی به کتابخانه دیجیتال: در صورت تمایل به استفاده از خدمات دیجیتال کتابخانه، ضمن معرفی بخش دیجیتال به کتابخانه مذکور هدایت می گردند.
8- معرفي به واحد كپي: اعضاء اين تالار مي توانند با به امانت گذاشتن كارت عضويت و ميهمانان با كارت شناسايي معتبر و دريافت فرم مخصوص كپي، از بعضي يا تمام صفحات كتابي كه نياز دارند از طريق واحد مربوط، كپي تهيه نمايند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید