مرتضي ديوباد؛ ويراستار علمي: معصومه شجاعي
۱۳۹۸-۰۱-۲۶

آموزش و بازتواني از طريق بازي

آ ۹۸۳ د ۷۹۰‎ /۱۹۲۲

اهمیت بازی و فعالیت بدنی به‌عنوان یک اصل اساسی در زندگی برای کسی پنهان نیست، همچنان که دانشمندان تاکید کرده‌اند اگر به نیازهای کودکان توجه بیشتری شود، یادگیری آن‌ها سریع‌تر صورت خواهد گرفت و انسان‌های موفق‌تری خواهند بود، بنابراین زمانی که برای بازی کودکان در سنین کودکی صرف می‌‌شود سرمایه‌گذاری محسوب شده و برای آینده آن‌ها و جامعه اهمیت زیادی خواهد داشت.

از سوی دیگر، امروزه با توجه به مشکلات شهرنشینی و آپارتمان‌‌نشینی بسیاری از خانواده‌ها و کودکان از مزایای بازی با همسالان خود محروم مانده‌‌اند، در نتیجه مهدهای کودک، دبستان‌‌ها، مراکز آموزشی و نگه‌داری تنها مکانی شده است که کودکان فرصت لازم را برای بازی با سایر بچه‌ها به‌دست آورند؛ حال‌آنکه با توجه به شرایط به‌وجود آمده در مهدهای کودک، برخی از دبستان‌‌ها و مراکز، فضای ورزشی و محیط بازی مناسب و بزرگ برای استفاده کودکان مهیا نیست و شاید فقط یک اتاق بازی برای کودکان در نظر گرفته شود.

در این کتاب کوشش شده تا بازی‌‌ها طوری طراحی شوند که بیشتر آن‌ها را در همان اتاق بازی انجام داد. از مزایای دیگر این کتاب می‌‌توان به سازگار نمودن این بازی‌‌ها برای معلولین اشاره کرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید