۱۳۹۸-۰۲-۰۸

موزۀ آستان قدس رضوی، دست‌خط علما را به نمایش می‌گذارد

به زودی آثار دست‌نویس علمای بزرگ همچون شیخ بهایی، شیخ حرّعاملی، شیخ عباس قمی، علامه مجلسی و بسیاری از علمای بنام، در تالاری ویژه در موزۀ مرکزی آستان قدس رضوی به نمایش درخواهد آمد.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان ‌قدس‌ رضوی، به دنبال جذب 40 نسخه از تألیفات شیخ عباس قمی به گنجینۀ مخطوطات آستان قدس، که با دست‌خطِ این عالم و محدث بزرگ شیعه کتابت شده است، رئیس سازمان یادشده از ایجاد تالاری اختصاصی به منظور نمایش دست‌خط علما در موزۀ آستان قدس خبر داد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکترسیدجلال حسینی در این خصوص اظهار داشت: گنجینۀ نسخ خطی کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی دست‌خط بسیاری از علما را در اختیار دارد که علاوه بر کتاب‌های تألیفی خودِ آن علما، حاشیه‌نویسی و ظهرنویسی قرآن، کتاب یا سند نیز از آن جمله است.

وی افزود: شیخ بهایی، شیخ حرعاملی، شیخ کفعمی، شیخ هاشم بحرانی، علامه مجلسی، میرداماد، علامه حلی و بسیاری از علمای معاصر از فضلایی هستند که دست‌خط آنان در این گنجینه وجود دارد و به زودی در تالاری ویژه، در موزۀ آستان قدس رضوی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید