۱۳۹۸-۰۲-۱۵

نشست مطبوعاتی با اهالی رسانه

به مناسبت روز جهانی مطبوعات، نشست هم‌اندیشی مطبوعات محلی خراسان با حضور جمعی از روزنامه‌نگاران خراسان و کارشناسان مطبوعات آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان ‌قدس‌ رضوی، نشست هم‌اندیشی مطبوعات محلی خراسان با حضور جمعی از روزنامه‌نگاران خراسان و کارشناسان مطبوعات آستان قدس رضوی به مناسبت روز جهانی مطبوعات، در محل مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی برگزار شد.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به عنوان میزبان این نشست، با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم به قلم و آنچه می‌نویسند، سوگند یاد کرده است، افزود: خداوند به هر مسطوری قسم یاد نمی‌کند و مراد پروردگار آن مسطوری است که باعث رشد و هدایت باشد.

حجت الإسلام و المسلین سید جلال حسینی اضافه کرد: گاهی با نوشتن یک مطلب سرنوشت یک نسل عوض می‌شود و نسل‌ها در مسیر هدایت حرکت می‌کنند. همچنان که امروز در دنیا به وسیلۀ قلم مدیریت افکار اتفاق می‌افتد که نمونۀ تأثیرگذاری قلم بر افکار، سینمای هالیوود است.

وی با تأکید بر این که اگر قلم در مرکب معارف اهل بیت عصمت و طهارت قرار گیرد، اثرگذار است، تصریح کرد: انسان قبل از آن که به قلم بپردازد و سطری را بر روی کاغذ بنگارد، باید قبل از آن خاستگاه روحی و فکری‌اش را قرآن و معارف عصمت و طهارت قرار دهد که نمونۀ شاخص آن، قلم شهید مطهری و شهید آوینی است.

حجت الإسلام و المسلین حسینی خطاب به اهالی رسانه خاطرنشان کرد: گاهی یک تیتر یا محتوا جریانی را در اذهان عمومی و در میان نخبگان به راه می‌اندازد که اگر این جریان در مسیر رشد و تکامل باشد، هم برای جامعه اثرگذار است و هم برای خود شخص بهره‌های معنوی در پی دارد.

وی در پایان با بیان اینکه خراسان در حوزۀ مطبوعات جزو اولین‌هاست و از جایگاه ارزشی و قدمتی زیادی برخوردار است گفت: همۀ هم و غم ما این است که منابع گردآمده ذیل پرچم حضرت رضا(ع) در حوزه‌های مختلف بیش از پیش در دسترس محققان و پژوهشگران قرار گیرد و در حال زمینه‌سازی بیشتر برای این مهم هستیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید