۱۳۹۸-۰۲-۱۵

در جلسۀ مشترک کتابخانۀ آستان قدس رضوی و کتابخانۀ ملی مطرح شد: تأثیرات تفاهم‌‌نامۀ فرهنگی می‌تواند در منطقه و جهان اسلام، راهبردی و راهگشا باشد

در جلسۀ مشترک بین سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی و کتابخانۀ ملی ایران، بر لزوم همکاری‌های بینابین فرهنگی تأکید شد.

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان ‌قدس‌ رضوی، ریاست این سازمان در دیدار با رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد کتابخانۀ ملی ایران، همکاری‌های مشترک بین دو سازمان را در زمینه‌های مختلف راهگشا دانست.

حجت الإسلام و المسلمین حسینی اضافه کرد: احساس خوبی از این دیدار دارم و معتقدم اگر کتابخانه‌ها به درستی عمل کنند، بسیاری از مشکلات جوامع برطرف می‌شود.

وی افزود: امیدوارم در روند پیش رو بتوانیم فعالیت‌های ماندگار و اثرگذاری را با همکاری کتابخانۀ ملی ایران و کتابخانۀ آستان قدس رضوی رقم بزنیم.

حسینی در این دیدار، ضمن دعوت از اشرف بروجردی، رئیس مرکز اسناد و کتابخانۀ ملی ایران، برای بازدید از سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: تأثیرات تفاهم‌‌نامۀ فرهنگی بین دو سازمان می‌تواند چه در داخل کشور و چه در منطقه و جهان اسلام، راهبردی و راهگشا باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تصریح کرد: کتابخانۀ آستان قدس و کتابخانۀ ملی هرکدام در زمینه‌های مختلفی توانمند هستند که می‌توان در آن حوزه‌ها تبادل اطلاعات و تجربیات کرد.

وی با تأکید بر تشکیل کمیتۀ مشترک همکاری برای به ثمرنشستن تفاهم‌نامۀ مشترک کتابخانۀ ملی ایران با کتابخانۀ آستان قدس خاطرنشان کرد: همچنین برآنیم تا با توجه به غنای کتابخانۀ آستان قدس رضوی در حوزۀ کتب خطی و اسناد و توانمندی این مرکز در حوزۀ حفظ و نگهداری میراث مکتوب، در آینده‌ای نزدیک طی سفر به قم و عراق در راستای حفظ و نگهداری اسناد و کتابخانه‌های ارزشمند این دو مجموعه، با این دو مرکز تعامل داشته باشیم.

گفتنی است که در پایان این دیدار، تفاهم‌نامۀ همکاری مشترک بین سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و سازمان اسناد و کتابخانۀ ملی ایران، به امضای ریاست دو سازمان رسید.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید