۱۳۹۸-۰۲-۲۹

سواد روایت

كتاب «سواد روايت» به زباني شيرين و واضح، و با استفاده از مثال هاي متعدد از آثار سينمايي، نمايشي، ادبي و هنري زيربنايي ترين مسائل روايت شناسي را توضيح مي دهد و به مناقشه برانگيزترين موضوع هاي اين حوزه نيز مي پردازد.
نويسنده كتاب اچ. پورتر ابوت، استاد بازنشسته گروه زبان انگليسي دانشگاه ايالتي كاليفرنيا در سانتا باربارا است.رویا پورآذر و نيما م. اشرفي مترجمان اين كتاب هستند.

نويسنده كتاب، اچ. پورتر اَبوت، روايت را پديده اي مي داند كه به زندگي همه آدم ها گره خورده و بحث هاي جذابي مثل مرزهاي روايت، دنياهاي روايي، پيكار روايت ها، ابرروايت هاي فرهنگي، روايت پريشي، هنجارسازي، فرجام، بيش خواني و كم خواني روايت را در قاب ارتباط روايت با زندگي روزمره مطرح مي كند.

«سواد روايت» علاوه بر اين كه در سطوح مختلف دانشگاهي تدريس مي شود، خلاصه پر و پيماني از پژوهش هاي جديد روايت را هم در اختيار مخاطبان مي گذارد. به گفته روايت پژوه برجسته معاصر، ديويد هرمن، كتاب اَبوت هم بهترين نقطه شروع براي مخاطباني است كه با مباحث نظري روايت آشنايي ندارند و هم به لحاظ ديدگاه منحصر به فردش به مباحث نو، كتابي تاثيرگذار در پژوهش هاي روايي معاصر محسوب مي شود.

كتاب سواد روايت به اين پرسش ها پاسخ مي دهد: روايت چيست؟ چطور ساخته مي شود؟ چه كاربردي دارد؟ بر ما چه تأثيري دارد؟ ما چه تأثيري بر روايت داريم؟ چطور به زندگي و متن هايي كه در زندگي روزمره با آن ها مواجهيم شكل مي دهد؟ چگونه با تغيير رسانه يا بافت فرهنگي تغيير مي كند؟

«سواد روايت» تلاشي است براي يافتن پاسخ هاي علمي و روشن به پرسش هاي زيربنايي، سنجيده و دقيق براي توضيح ساده و همه فهم و مهمي مانند مباحث مربوط به روايت و تكنيك هاي روايي و تبيين مفاهيم زيربنايي حوزه روايت شناسي.

منابع:
س ۱۸۳ الف‏ ‎‎۸۰۸‎
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید