۱۳۹۸-۰۲-۳۱

سفرۀ علمی اهل‌بیت(ع) جهانی می‌شود

رئیس سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی در نُهمین سه‌شنبۀ فرهنگیِ این سازمان و رونمایی از قدیمی‌ترین اسناد مراسم ماه رمضان در حرم رضوی، دو خبر مهم را رسانه‌ای کرد.

به گزارش گنجینۀ رضوی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در مراسم رونمایی از اسناد تاریخی آستان قدس با موضوع مراسم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر از دورۀ صفویه تا عصر حاضر، از اجرای طرحی برای نخستین بار خبر داد و اعلام کرد: از این پس سه‌شنبه‌های هر هفته در ساعت 10 صبح، متن کامل یکی از نُسخ خطی قرآن کریم بر روی پایگاه دیجیتال کتابخانۀ آستان قدس رضوی قرار خواهد گرفت. وی با بیان اینکه این تغییر رویکرد در راستای احیای امر اهل‌بیت(ع) است، اظهار داشت: ما به سوی دسترسی آسان محققان به منابع نفیس حرکت می‌کنیم و قصد داریم سفرۀ علمی اهل‌بیت(ع) را برای همگان بگسترانیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر سیدجلال حسینی همچنین از اجرای طرح پیک دانش در آیندۀ نزدیک خبر داد و گفت: در این طرح، کتاب و تصویر اسنادِ درخواستی محققان به منزل و محل کارشان ارسال می‌شود.

وی در بخشی دیگر از سخنانش حرم مطهر رضوی را مرکز برگزاری اَبَرآئین‌های کرۀ زمین دانست و اظهار داشت: برپایی مراسم در حرم رضوی چند ویژگی دارد که از آن جمله مقطعی نبودن است. وی در این خصوص تصریح کرد: در حرم رضوی همواره به طور مرتب مراسم گوناگون برگزار می‌شود و این وضعیت در تمام طول سال و 24 ساعت شبانه‌روز ادامه دارد و خیل گسترده‌ای از مردم در آن شرکت می‌کنند.

گفتنی است در این مراسم با عنوان نُهمین سه‌شنبۀ فرهنگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، از اسناد قدیمی تشکیلات آستان قدس در دوره‌های صفویه، افشاریه و قاجاریه با موضوع مراسم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر، در محل موزۀ قرآن و هدایای رهبری آستان قدس رونمایی شد.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید