۱۳۹۸-۰۲-۳۱

موزۀ آستان قدس رضوی، همچنان در میان موزه‌های برتر

موزۀ آستان قدس رضوی در بخش «توسعۀ مدیریت» و «گردآوری» از سوی دفتر ایکوم موزۀ برتر کشور معرفی شد.

به گزارش گنجینۀ رضوی، با رأی هیئت داوران کمیتۀ ملی موزه‌های ایران (ایکوم)، موزۀ آستان ‌قدس ‌رضوی  در دوازدهمین آیین معرفی موزۀ برتر، در بخش «توسعۀ مدیریت» و «گردآوری» موزۀ برگزیدۀ کشوری در میان موزه‌های بزرگ دولتی در سال 1397 شد. مهدی قیصری‌نیک، معاون امور موزه‌های آستان‌قدس‌رضوی با اعلام این خبر اظهار داشت: این داوری در چهار حوزۀ موزه‌های خصوصی و موزه‌های دولتی کوچک، متوسط و بزرگ انجام شده که موزۀ آستان‌ قدس در میان موزه‌های شاخص دولتیِ بزرگ حائز این برتری شده است.

علی اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری؛ علیرضا اسماعیلی، سرپرست فرهنگستان هنر ایران؛ تسوتان تکوفسکی، رییس دفتر منطقه‌ای یونسکو؛ احمد محیط طباطبایی، رئیس ایکوم ایران و جمعی از اهالی فرهنگ و میراث فرهنگی و موزه‌داران کشور از حاضران این آیین بودند.

لازم به ذکر است این موزه در سال 96 نیز در شاخص‌های «پژوهش»، «گردآوری» و «بازدید از موزه» به عنوان موزۀ برتر معرفی شده بود.

گفتنی است که موزۀ آستان‌قدس‌رضوی با 15 گنجینه و تالار با عناوین گنجینۀ قرآن و نفایس، هدایای مقام معظم رهبری، مردم‌شناسی، تاریخ حرم رضوی، تالار آثار اهدایی استاد فرشچیان، فرش، تمبر و اقلام پستی، سکه، اسکناس، هنرهای تجسمی، آبزیان، نجوم، ساعت، ظروف، مدال و سلاح یکی از بزرگترین و غنی‌ترین موزه‌های ایران است و سالانه بیش از یک میلیون نفر با ملیت‌های مختلف از این موزه بازدید می‌کنند.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید