۱۳۹۸-۰۳-۰۴

دعوا سر اولويت است: با تاکيد بر واقعه عاشورا و جلوه‌هايي از کربلا

كتاب« دعوا سر اولويت است» شامل اشاراتي از كربلا براي مديريت بهتر زندگي در زمان جاري است. نويسنده در اين اثر تلاش­كرده، بحث اولويت­شناسي را با تكيه بر واقعه­ي عاشورا و جلوه­هايي از كربلا بيان كند. با مطالعه­ي كتاب، مي­توان معماي تاريخي « قلوبهم معك و سيوفهم عليك» را كشف  و راز « هل من ناصر...» امام را فهميد.

اين كتاب، جلد نهم از مجموعه آثار عاشورايي زير خيمه حسين(ع)  مي­باشد كه توسط بسيج دانشگاه امام صادق(ع) منتشر شده­است.  اين اثر كه در 6 بخش به رشته تحرير درآمده، حاوي عناوين گوناگون و جذابي است كه خواننده را تا آخر كتاب، پاي حرف­هاي نويسنده نگه مي­دارد به گونه اي كه گذر زمان را هم احساس نمي­كند. از نكات قوت اثر، قطع كتاب و حمل آسان آن و بیان کوتاه  و رسای مطالب مي­باشد.

در صفحه­ي 30 كتاب چنين مي­خوانيم:

« و چقدر سخت مي­شود تشخيص اين اولويت؛ خيلي­ها اشتباه كردند. يك عده بغل­دست حسين هم نشسته بودند. نقشه دستشان نبود؛ اشتباه كردند. كي مي تواند بگويد عبدالله­بن­عباس و عبدالله­بن­جعفر از اسلام و از محبت خاندان پيغمبر نصيبي نداشتند؟ اين­هايي كه در دامان آل پيغمبر بزرگ شده­بودند، اما نقشه عوضي دستشان بود. نمي­دانستند آن سرزميني كه بايد از آن دفاع بشود و آن نقطه­اي كه بايد برايش فداكاري بشود، كجاست.نشستند در مدينه به اميد آن­كه چهارتا مسئله بگويند. اسلام مجسم را، قرآن ناطق را، حسين فاطمه را تنها گذاشتند».

منابع:
شماره راهنما: 1397 د 826 ع 297/9531
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید