۱۳۹۸-۰۳-۲۳

بازدید فرزند آیت‌الله محمدی گلپایگانی از کتابخانۀ رضوی

فرزند آیت‌الله محمدی گلپایگانی ضمن تشرّف به حرم مطهر امام رضا(ع) از کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی بازدید کرد.

به گزارش گنجینۀ رضوی، حجت‌الإسلام محمدجواد محمدی گلپایگانی، فرزند آیت‌الله محمد محمدی گلپایگانی، از مخزن کتب خطی کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی بازدید کرد.

حجت الإسلام محمدجواد محمدی گلپایگانی پس از بازدید از مخزن کتب خطی کتابخانۀ آستان قدس با بیان این‌که من به عنوان یک شیعه و یک ایرانی از بودن چنین گنجینۀ عظیمی در این کشور به خود می‌بالم، گفت: کتابخانۀ آستان قدس یکی از کتابخانه‌های اول دنیاست و نسخه‌های خطی منحصر به فردی در آن وجود دارد که از این جهت باعث افتخار است.

وی با ابراز این‌که نسخه‌های ارزشمندی را در این کتابخانه دیدم، افزود: ‌قدیمی‌ترین قرآن کامل موجود در جهان که به خط کوفی منسوب به دستخط مبارک حضرت علی(ع) است و بر پوست آهو نگاشته شده، بسیار مایۀ شگفتی من شد.

وی تصریح کرد: بزرگ‌ترین قرآن جهان به خط بایسنقرمیرزا، کوچک‌ترین قرآن جهان و قرآنی که در تاریخ 327 هجری قمری، به برکت علی بن موسی الرضا(ع) وقف کتابخانه شده و قدمت این کتابخانه را نشان می‌دهد، بسیار برایم جالب توجه بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد:رویکرد جدید کتابخانۀ آستان قدس نسبت به خارج‌کردن کتب خطی از کنج انزوا و ایجاد امکان دسترسی به نسخه‌های خطی برای محققین سراسر دنیا کار ارزشمندی است که نشان می‌دهد این کتابخانه که منسوب به عالم آل محمد(ع) است، به خوبی توانسته رسالت خود را در جهت ترویج معارف اسلامی به انجام برساند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید