۱۳۹۸-۰۳-۳۰

باب همکاری‌های مشترک عتبۀ زینبی و رضوی گشوده شد

تولیت حرم مطهر حضرت زینب(س) و رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در دیداری مشترک، در ارتباط با همکاری‌های دوجانبه و احیای کتابخانۀ حرم حضرت زینب(س) به دست آستان قدس رضوی به توافق رسیدند.

به گزارش گنجینۀ رضوی، تولیت حرم مطهر حضرت زینب سلام‌الله‌علیها در بازدید از موزۀ آستان قدس رضوی و دیدار با رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، از آمادگی برای همکاری‌های بی قید و شرط سخن گفت. وی این موزه‌ها را ممتاز و با امکانات عالی توصیف کرد و اظهار داشت: آن چیزی که قابل تقدیر و تحسین است این است که این موزه توانسته از چنین گنج‌هایی به خوبی محافظت کند. دکتر هانی مرتضی نُسخ قرآنی منسوب به دست‌خط اهل‌بیت(ع) را شگفت‌انگیز خواند و اظهار امیدواری کرد که تصاویر این نسخ در اختیار کتابخانۀ حضرت زینب(س) نیز قرار بگیرد.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی نیز دراین دیدار با بیان اینکه این سازمان بیش از 30میلیون منبع مطالعاتی اعم از نُسخ دست‌نویس، چاپ‌سنگی، چاپ‌سربی، مطبوعات و اسناد در اختیار دارد، اظهار داشت: ما می‌توانیم امکان دسترسی به این منابع را از طریق پایگاه دیجیتال برای پژوهشگران در حرم حضرت زینب(س) فراهم کنیم. حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر سیدجلال حسینی با اعلام آمادگی برای در اختیار قرار دادن تصاویر منابع دست نویس، این منابع را بقای اهل‌بیت(ع) دانست. وی همچنین به درخواست هانی مرتضی در خصوص احیای کتابخانۀ حرم حضرت زینب(س) پاسخ مثبت داد و بیان کرد: ما این آمادگی را داریم که اگر منابع شما نیاز به مرمت داشته باشد، در این زمینه نیز با شما همکاری کنیم و متقابلاً تجربه و منابع شما را نیز در اختیار داشته باشیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید