خدمات کتابخانه گویای رضوی

. عضویت رایگان در کتابخانه 
. ارائه خدمات و استفاده از تجهیزات موجود در محل کتابخانه
. تهیه کپی از منابع اطلاعاتی موجود در کتابخانه بر روی  DVD  و یا هرنوع حافظه جانبی دیگر
. خدمات امانت منابع 
. استفاده از خدمات کتابخانه سیار و تحویل  رایگان منابع درخواستی در محل مورد درخواست اعضای کتابخانه
. ارسال منابع درخواستی اعضای کتابخانه گویای رضوی به سراسر ایران از طریق پست

نشانی: خیابان طبرسی، چهارراه مجلسی ، خیابان مجلسی غربی 1 .        
تلفن آقایان: 32713070-051
تلفن بانوان: 32700115-051

نظرسنجی

نظرتان در مورد سایت چیست؟

انتخاب‌ها
۱۳۹۹-۰۶-۲۹
نگاهی به قابلیت‌های جدید در بخش دسترسی‌پذیری IOS ۱۴:
اپل علاوه بررفع اشکال‌ها در حوزه دسترسی‌پذیری، با سه امکان جالب و تازه در این حوزه کاربرانش را شگفت‌زده کرده است.

 اولین امکان ، قابلیتی به نام BackTap است. معنایش می‌شود ضربه زدن به پشت دستگاه. حالا کاربران دارای معلولیت، علاوه بر دکمه Home و power, می‌توانند از پشت دستگاه‌های اپل هم برای دسترسی به قسمت‌های مختلف بخش قابلیت دسترسی، استفاده کنند. به کمک این قابلیت می‌توان برای گوشی تعریف کرد که با دو بار ضربه زدن به پشت دستگاه کدام یک از گزینه‌های قابلیت دسترسی فعال شود و با سه بار کدام.

Headphone accommodations یا انطباق‌پذیری هدفون، قابلیت دیگری است که به بخش دسترسی‌پذیری در IOS 14 اضافه شده است. هدف این قابلیت، کاربران کم‌شنوای محصولات اپل هستند. به کمک این امکان، این گروه از کاربران می‌توانند صدا‌هایی را که از Apple Airpods می‌شنوند، متناسب با کیفیت شنواییشان، شخصی‌سازی کنند. آنها قادر خواهند بود کاری کنند که بخش‌های نرم‌تر یا آرام‌تر فایل صوتی تقویت شود یا در هنگام مکالمه تلفنی، صدای طرف مقابل بهتر شنیده شود. در هنگام گوش کردن به پادکست‌ها می‌توانند فایل را طوری تنظیم کنند که صدای گوینده با وضوح بیشتری برایشان پخش شود.

اما قابلیت سومی که به IOS 14 اضافه شده، مخصوص آن‌هایی است که یا به کل ناشنوا هستند، یا معمولاً زیاد از هدفون استفاده می‌کنند. این قابلیت، یک مشکل بزرگ را که معمولاً در زمان استفاده از هدفون بروز می‌کند هدف گرفته است؛ آن هم این‌که بسیار پیش می‌آید کسی که از هدفون استفاده می‌کند، صدای محیط اطراف را از دست بدهد؛ زنگ در را نشنود یا متوجه زنگ خوردن تلفن ثابتش نشود. به کمک امکان تازه‌ای به نام Sound Recognizer, اپل این مشکل را کاملاً حل کرده است. روش کار هم این‌طور است که شما صدایی را که از نظرتان اهمیت دارد و نمی‌خواهید در زمان استفاده از هدفون از دستش بدهید، به گوشی Iphone می‌شناسانید و هر زمان که آن صدا در محیط شنیده شد، گوشی با یک اعلان که بر روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود،  شما را از این اتفاق آگاه می‌کند. ناشنوایان یا هدفون باز‌ها می‌توانند تا ۱۲ صدا را به Iphone بشناسانند. اپل بر خلاف گوگل، در ارائه به‌روز‌رسانی IOS خیلی خساست به خرج نمی‌دهد؛ دارندگان Iphone 6 یا بالا‌تر می‌توانند به دریافت این به روز رسانی برای گوشیشان امیدوار باشند.
منبع : ایران سپید

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید