خدمات کتابخانه گویای رضوی

. عضویت رایگان در کتابخانه 
. ارائه خدمات و استفاده از تجهیزات موجود در محل کتابخانه
. تهیه کپی از منابع اطلاعاتی موجود در کتابخانه بر روی  DVD  و یا هرنوع حافظه جانبی دیگر
. خدمات امانت منابع 
. استفاده از خدمات کتابخانه سیار و تحویل  رایگان منابع درخواستی در محل مورد درخواست اعضای کتابخانه
. ارسال منابع درخواستی اعضای کتابخانه گویای رضوی به سراسر ایران از طریق پست

نشانی: خیابان طبرسی، چهارراه مجلسی ، خیابان مجلسی غربی 1 .        
تلفن آقایان: 32713070-051
تلفن بانوان: 32700115-051

نظرسنجی

نظرتان در مورد سایت چیست؟

انتخاب‌ها
۱۴۰۲-۰۸-۱۶
فراخوان پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیه السلام
­فراخوان پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا (ع) با موضوع «اندیشه تمدنی امام رضا علیه السلام ؛ عدالت برای همه ظلم برای هیچ کس» منتشر شد

­

هدف از کنگره جهانی امام رضا (ع)، گردهم آمدن اندیشه‌های کانونی ذیل اندیشه توحید محور و عدالت گستر امام رضا (ع) برای استقرار حقیقت الهی به جای سلطه‌گری‌های شیطانی است و ایجاد مفاهمه و همگرایی در خصوص مفاهیم عام از جمله عدالت، حقیقت، کرامت تبعیض، ظلم، منازعه و حل منازعه دستور کار اصلی کنگره به شمار می‌رود.

همچنین انتظار می‌رود اشتراک تجربه زیسته ملت‌ها در سطح سیاست‌سازی و کنشگری درک بهتری از هنجارسازی و نظام‌مند ظلم و تبعیض در جهان معاصر ایجاد کند که مقدمه همبستگی جهانی برای مقاومت در برابر فساد و بحران هویت و تحقق عدالت فراگیر خواهد بود.

موضوعات اصلی کنگره
پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا (ع) موضوعات مختلفی را ذیل اندیشه تمدنی امام رضا (ع) در استقرار عدالت جهان شمول و مبارزه با انواع ظلم و تبعیض مورد نظر قرار خواهد داد.

نخستین موضوع ماهیت و نگاه هستی شناختی توحیدی به حقیقت عقلانیت و علم در مسیر استقرار عدالت جهان شمول، موضوع دیگر مصادیق عینی و راهبرد‌های تقویت عدالت توحیدگرایانه در زندگی روزمره انسان موحد و در سطوح ملی و فراملی و سومین موضوع استقرار عدالت مبتنی بر مدارا و احترام با تقویت فرصت‌های همبستگی اجتماعی و دینی و انطباق پذیری فرهنگی در سطح ملی و فراملی است.

همچنین شناخت سازوکار‌های هنجارسازی و اشکال تبعیض ظلم و نفرت و اقدامات مناسب برای تقابل با آن و تکوین فرهنگ مقاومت برای استقرار عدالت و حقیقت با مرور تجربه‌های موفق و ناکام در جهان و پیوند آن با جهاد برای دفع ظلم و تبعیض اجتماعی از دیگر موضوعات این دوره از کنگره است.

از دیگر موضوعات می‌توان به استخراج تدبیر رضوی برای حل مسائل فکری و اجتماعی نوپدید مانند پوچ گرایی، تکثرگرایی و نسبیت‌گرایی معنازدایی و بحران هویت بحران ناپایداری نهاد خانواده و ترسیم افق‌های آینده و شناسایی ظرفیت‌ها و موانع پیشرو در توسعه و تحکیم عدالت و حقیقت با توجه به ویژگی‌های زمینه‌ای و زمان مکان محور و راهبرد‌های مداخله مطلوب در حمایت از تحقق آن اشاره کرد.

نویسندگان می‌توانند چکیده گسترده مقاله ۵۰۰-۷۵۰ کلمه را در فرمت ورد و نه پی دی اف با فونت B Nazanin، اندازه ۱۴ و متشکل از عنوان مقاله واژگان کلیدی و مشخصات کامل نویسنده در وبگاه کنگره ثبت کنند.

پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا (ع) ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ به همت سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد.

علاقمندان برای ارسال چکیده مقالات تا ۲۲ دی ۱۴۰۲فرصت دارند و چکیده مقالات دوم بهمن ۱۴۰۲ داوری خواهد شد. زمان ارسال متن کامل مقالات ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ اعلام شده است و داوری این مقالات نیز ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ انجام می‌شود.

ارائه دهندگان مقالات و مشارکت کنندگان طبق اطلاعات وبگاه کنگره هزینه ثبت‌نام را می‌پردازند. تعداد معدودی بورسیه به مقالات نوآورانه و برگزیده کمیته علمی کنگره اختصاص خواهد یافت.

از علاقمندان دعوت می‌شود برای اطلاعات بیشتر به وبگاه گنگره به نشانی https://gcir.imamreza.ac.ir/fa مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی پست الکترونیک geir@imamreza.ac.ir مکاتبه کنند..

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید