خدمات کتابخانه گویای رضوی

. عضویت رایگان در کتابخانه 
. ارائه خدمات و استفاده از تجهیزات موجود در محل کتابخانه
. تهیه کپی از منابع اطلاعاتی موجود در کتابخانه بر روی  DVD  و یا هرنوع حافظه جانبی دیگر
. خدمات امانت منابع 
. استفاده از خدمات کتابخانه سیار و تحویل  رایگان منابع درخواستی در محل مورد درخواست اعضای کتابخانه
. ارسال منابع درخواستی اعضای کتابخانه گویای رضوی به سراسر ایران از طریق پست

نشانی: خیابان طبرسی، چهارراه مجلسی ، خیابان مجلسی غربی 1 .        
تلفن آقایان: 32713070-051
تلفن بانوان: 32700115-051

نظرسنجی

نظرتان در مورد سایت چیست؟

انتخاب‌ها
۱۳۹۸-۰۱-۰۷
معرفی کتابخانه گویای رضوی

کتابخانه گویای رضوی در محل کتابخانه آیت ا… حاج شیخ مجتبی قزوینی(ره) وابسته به سازمان کتابخانه ها ، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی ، پس از تهیه و آماده سازی منابع و تجهیزات قابل استفاده نابینایان و کم بینایان محترم در سال ۱۳۸۳ راه اندازی شد.

معرفی کتابخانه گویای رضوی

کتابخانه گویای رضوی
تاریخچه و موقعیت جغرافیایی:    
کتابخانه گویای رضوی  در محل کتابخانه آیت ا… حاج شیخ مجتبی قزوینی(ره)  وابسته به سازمان کتابخانه ها ، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی ، پس از تهیه  و آماده سازی  منابع و تجهیزات  قابل استفاده نابینایان و کم بینایان محترم  در سال ۱۳۸۳ راه اندازی شد.
مجموعه منابع و تعداد اعضاء:
این کتابخانه با گردآوری مجموعه ‏ای  بیش ازسیزده هزار عنوان کتاب صوتی در قالب‏های:  DVD، CD  و MP3در موضوعات کمک آموزشی، علمی، فرهنگی، تاریخی، ادبی، سیاسی، اجتماعی و دیگر موضوعات و همچنین مجموعه ای از نرم افزارهای ویژه روشندلان در خدمت این عزیزان می ‏باشد. سیاهه منابع این کتابخانه در قالب نرم افزار EXCELL  وword بر روی وب سایت کتابخانه گویای رضوی https://library.razavi.ir/Portalقرار دارد.
اعضای این کتابخانه گروه های مختلف ( دانش آموزان، دانشجویان، کارمندان و مشاغل آزاد) از مقطع  دانش آموزی تا دکترا  را شامل می شود هم اکنون  246 نفر به صورت انفرادی و بسیاری از مراکز آموزشی و انجمن های ویژه نابینایان و کم بینایان در سراسر ایران از خدمات این کتابخانه استفاده می نمایند.
خدمات مختلف کتابخانه:
این کتابخانه برای بهره مندی  نابینایان  و کم بینایان محترم  از خدمات آموزشی ، فرهنگی و کتابخانه ای  سازمان کتابخانه ها موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و پوشش ارائه  این خدمات درسراسر کشور و سطح شهر مقدس مشهد ، درسال 1383 راه اندازی شد و خدمات و تسهیلات ویژه ای را به شرح ذیل به این قشر از جامعه ارائه می نماید.
-    گرداوری و آماده سازی فایل های صوتی (کتابهای صوتی ) برای استفاده نابینایان ، کم بینایان و سایر اعضای کتابخانه از طریق خرید ، اهدا ء و مبادله 
-    ارائه خدمات  کتابخانه ای حضوری و غیر حضوری رایگان به نابینایان و کم بینایان 
-    فراهم آوردن امکان استفاده از تجهیزات موجود در محل کتابخانه گویای رضوی 
-    تهیه کپی از منابع اطلاعاتی موجود در کتابخانه بر روی  dvd،cd   و یا هرنوع حافظه جانبی دیگر
-    امانت منابع  موجود در کتابخانه گویای رضوی ، کتابخانه آیت الله حاج شیخ مجتبی قزوینی و  سایر واحدهای سازمان کتابخانه ها ، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی
-    استفاده از خدمات کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی درمشهد و تحویل  رایگان منابع درخواستی در محل مورد درخواست اعضای کتابخانه گویای رضوی 
-    ارسال رایگان منابع درخواستی اعضای کتابخانه گویای رضوی به سراسر ایران از طریق شرکت پست جمهوری اسلامی ایران
-    دریافت سیاهه منابع درخواستی اعضای کتابخانه گویای رضوی از سراسر ایران ازطریق ایمیل ، تلفن و  ..... و آماده نمودن منابع درخواستی و ارسال به محل مورد درخواست 
-    مبادله و اهدای منابع صوتی کتابخانه گویای رضوی با سایر مراکزی که به نابینایان و کم بینایان خدمت می نمایند به منظور ایجاد کتابخانه های صوتی جدید ، تکمیل مجموعه ها، دسترس پذیری آسان تر منابع مورد نیاز نابینایان ،  غنی تر شدن کتابخانه های ویژه گروه های خاص و هم افزایی در ارائه خدمات کتابخانه ای به نابینایان و کم بینایان .
نشانی: خیابان طبرسی، چهارراه مجلسی ، خیابان مجلسی غربی 1 .    
تلفن آقایان 05132766444
تلفن بانوان: 05132700115

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید