سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی
جشنواره بین المللی کتاب سال رضوی
جشنواره بین المللی کتاب سال رضوی

جدال با مدعی، مقابله با اسلام هراسی

اسلام هراسی، از اصطلاحات تازه ای است که به تازگی و به طور خاص، در زمینه رابطه اسلام با غرب، نسبتا تداول یافته است.
۱۳۹۹/۰۲/۱۴

در طول تاریج همواره میان حق و باطل جدال بوده است. در دنیای معاصر انسان مدرن دیگر اعتقادی راسخ به باورها و شعارهای نظام سرمایه داری ندارد. تشنگی انسان اکنون دیگر ثروت، قدرت و شهوت نیست بلکه گویی از پس تجربه ی این امور و سرخوردگی ناشی از  آن معنویت عطش تاریخی بشر معاصر را جبران می کند. آمارها از جنوب تا شمال، از غرب تا شرق عالم، نشان دهنده ی گرایش مردم به دین برای پاسخ دادن به نیازهای معنوی و روحانی خودشان می باشد.

بنابراین رمز حیات اندیشه مدرن در دو امر است:

1. هراساندن انسان معاصر از دین

2. ارائه نمونه ایی کاذب از دین

حکمرانان دنیای مدرن همواره مردمان سرزمین خویش را از اسلام ترسانده اند و از طریق جریان های نژاد پرستان، عرصه را برای مسلمانان تنگ کرده اند. اگر به دیده دقت بنگرید، امروز هالیوود مهمترین ابزار برای اغواگری در مورد دین و مذهب می باشد. مسلمان هالیوودی، عقب مانده در فرهنگ و سرشار از خشونت شناخته می شود. رویکرد دیگر آنها دین و دیندار سازی است، آنها آنچه را در هالیوود به تصویر میکشند از طریق قدرت سیاسی و ثروت دوشیده شده از حکام نابخرد و کوته بینی برخی کشورهای به ظاهر اسلامی اما تهی از اسلام، در خارج ساخته اند و به عنوان نمونه ی حاکمیت اسلام به دنیای غرب معرفی میکنند مانند القاعده و داعش.

بنابراین نه تنها مسلمانان بلکه تمامی دل باخته گان حریت و عقلانیت باید مبارزه با راهبرد اسلام هراسی به سبک هالیوودی را بر خود فریضه ایی الهی بدانند.

دوازدهمین جشنواره کتاب سال رضوی جدال با مدعی را وظیفه الهی خود می داند، بدین جهت از تمامی اندیشمندان دعوت می شود تا با قلم خود روح اسلام که همان انسانیت بر مدار عقلانیت و زندگی در پرتوی چاچوب های الهی است به تصویر بکشند، و اغواگری های هالیوودی از اسلام را رسوا کنند.

منبع:
پیوست:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید