سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی
جشنواره بین المللی کتاب سال رضوی
جشنواره بین المللی کتاب سال رضوی

میراث تمدنی موثر در انتقال فرهنگ رضوی

داور جشنواره کتاب سال رضوی گفت: در معرفی فرهنگ اسلامی و سیره رضوی باید فراتر از میراث مکتوب گام برداشت و به سمت معرفی اثار تمدن اسلامی و رضوی همچون هنرهای معماری نیز حرکت کرد.
۱۳۹۹/۰۳/۰۳

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی مهدوی راد، عضو هیئت علمی جشنواره کتاب سال رضوی و دبیرعلمی کتاب سال جمهوری اسلامی، با بیان این مطلب گفت: بسیاری آثار غیر مکتوب هستند که چه بسیار تاثیرات سازنده­تری نسبت به آثار مکتوب همچون مقاله کتاب پایان نامه و غیره بر مخاطب خود خواهند داشت.

وی، استفاده از معیارها و مولفه ها و شاخص های صحیح را از شروط به دست آوردن نتایج مثبت از برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

مهدوی راد به ماحصل برگزاری این جشنواره برای جامعه علمی اشاره داشت و گفت: در این جشنواره بخش قابل توجهی از کتابها بررسی و داوری شده و آثار برگزیده به جامعه علمی معرفی می شود و جامعه علمی ما می تواند کتاب ها و منابع معتبر و ارزشمند را مورد مطالعه قرار دهد .

وی همچنین دیده شدن و معرفی نویسندگان آثار خوب را یکی دیگر از دستاوردهای این جشنواره دانست

حجت الاسلام مهدوی راد، نپرداختن به آثار برگزیده جشنواره های کتاب را یکی از آسیب های جشنواره های این چنینی عنوان کرد و گفت: معرفی آثار برگزیده آغاز کار است و متولی برگزار کننده جشنواره کتاب باید با همکاری مراکز علمی این اثار را مورد ارزیابی مجدد قرار داده و به لحاظ فنی و با اخلاق مومنانه این کتابها مورد نقد سازنده قرار گیرد.

وی تصریح کرد: روند نقد سازنده آثار برگزیده مکتوب در کتاب سال جمهوری اسلامی این کار شروع شده که تلاش داریم این روند به صورت مستمر و با قدرت ادامه پیدا کند.

 

منبع:
پیوست:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید