سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی
جشنواره بین المللی کتاب سال رضوی
دبیر سیزدهمین جشنواره بین‌المللی کتاب سال رضوی:

هدف برگزاری جشنواره کتاب سال رضوی پر کردن خلا تولید محتوا در حوزه معارف رضوی است

۱۴۰۱/۰۴/۲۹

به گزارش گنجینه رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی در این مراسم که صبح امروز با حضور تولیت آستان قدس رضوی در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، عنوان کرد: تا کنون دوازده دوره از جشنواره بین‌المللی کتاب سال رضوی برگزار شده است و در مجموع حدود 3432 اثر به دبیرخانه رسیده که از مجموع این آثار 320 اثر حائز رتبه برتر شده است.
وی با بیان اینکه امسال در این دوره از جشنواره 410 اثر از 16 کشور از جمله ایتالیا، پاکستان، ترکیه و.... بودیم، ادامه داد: مهم‌ترین ویژگی این دوره از جشنواره توجه به دغدغه‌ها و توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص تولید آثاری با محوریت معارف اهل بیت(ع) بود.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: ترجمه معکوس معارف دینی از زبان فارسی به زبان‌های زنده دنیا به عنوان یکی از جوایز بزرگ این جشنواره با عنوان «جایزه سراج» مورد توجه قرار گرفت که در همین راستا پروفسور خسرو قاسم از پاکستان حائز رتبه شد؛ وی اهل تسنن و حنفی مذهب است اما در حوزه معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) کارهای بزرگی انجام داده  که در این جشنواره به مورد تقدیر وتجلیل قرار گرفت.
رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی همچنین ادامه داد: جایزه عالم آل محمد(ص) از جوایز دیگر این جشنواره به ناشران غیر ایرانی فعال در حوزه نشر رضوی است که در این حوزه نیز ناشری از ایتالیا حائز رتبه شد.
به گفته وی حوزه زیارت حوزه کم کاری است و باید بیشتر تلاش کنیم اما در بخش‌های کودک و نوجوان، داستان نویسی و رمان نیز کارهای فاخری به دست ما رسیده است.
حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی تصریح کرد: پیشنهاد من این است اگر این جشنواره بتواند مقدمات و تاسیس اتحادیه ناشران رضوی را در سطح ملی و بین المللی فراهم کند توانسته است نهضت عظیمی را در حوزه نشر و تولید محتواهای مرتبط با فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در سطح ملی و بین‌المللی شکل دهد.
رئیس سیزدهمین جشنواره بین‌المللی کتاب سال رضوی بیشترین آثار  رسیده به دبیرخانه این جشنواره را حوزه حضرت رضا(ع) و خاندان ایشان دانست و گفت: در این حوزه 210 اثر به این جشنواره ارسال شده است.

منبع:
پیوست:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید