سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی
جشنواره بین المللی کتاب سال رضوی
از سوی رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی

ناشر برتر ایتالیایی جشنواره کتاب سال رضوی در حوزه علوم اسلامی و معارف اهل بیت(ع)مورد تقدیر قرار گرفت

۱۴۰۱/۱۱/۲۵

انتشارات عرفان ناشر برتر سیزدهمین دوره جشنواره کتاب سال رضوی در حوزه علوم اسلامی و معارف اهل بیت(ع) از کشور ایتالیا با حضور رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، در جلسه مجازی که با همکاری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا برگزار شد مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش گنجینه رضوی، دکتر مهدی (جوزپه ) آیلّو- رئیس انتشارات عرفان ایتالیا – که امکان حضور در مراسم اختتامیه این جشنواره را نداشت، طی سخنانی برگزیده شدن این انتشارات توسط هیات داوران را افتخار بزرگی خواند.
وی همچنین به همکاری اساتید دانشگاه رم با انتشارات عرفان برای تالیف و انتشار کتابی پیرامون ابوریحان محمد بن احمد بیرونی دانشمند بزرگ ایرانی و تاثیر وی در علوم در دنیای غرب و اروپا اشاره کرد که برای نخستین بار در کشور ایتالیا در حال انجام است.
محمد تقی امینی رایزن فرهنگی کشورمان در ایتالیا نیز در این جلسه وبیناری طی سخنانی به تشریح فعالیت رایزنی فرهنگی در حوزه چاپ و نشر پرداخت و گفت: رایزنی فرهنگی حمایت از ترجمه و نشر را در حوزه های مختلف از جمله زبان، تاریخ، تمدن، ادبیات فارسی، علوم اسلامی و همچنین حمایت از ناشرین فعال این کشور را در دستور کار خود قرار داده است و ترویج و گسترش فرهنگ اهل بیت (ع) را وظیفه خود می‌داند که نمونه بارز آن همکاری با انتشارات بین‌المللی عرفان است.
وی حمایت از ناشرین در حوزه ترجمه و نشر آثار را یکی از مهمترین فعالیت رایزنی برشمرد و با اشاره به اینکه ارتقای روابط بین کتابخانه‌ای دو کشور ایران و ایتالیا همواره جزو اولویت‌های رایزنی است، تاکید کرد، در این راستا، موضوع امضای تفاهم نامه همکاری بین کتابخانه ملی رم و کتابخانه آستان قدس رضوی از ابتدای سال جاری در دستور کار قرار گرفته و در حال پیگیری است.
گفتنی است جوزپه مهدی آییِلو متولد سال ۱۹۷۶ میلادی در شهر کوریلیانو کالوبرو و دانش آموخته رشته فلسفه است. او در سال ۲۰۰۷ میلادی انتشارات «عرفان» را بنا نهاد و در حال حاضر علاوه بر مدیریت این انتشارات، مدیر مرکز مطالعات بین‌المللی «خانه دانایی» شهر رم نیز است.

منبع:
پیوست:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید