سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی
جشنواره بین المللی کتاب سال رضوی

نفر اول جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی در بخش نثر ادبی: ایجاد بانک اطلاعات آثار فاخر نویسندگان جشنواره کتاب رضوی گام مهمی در اشاعه فرهنگ رضوی در کشور و جهان اسلام است

۱۳۹۴/۱۱/۲۰

نفر اول جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی در بخش نثر ادبی: ایجاد بانک اطلاعات آثار فاخر نویسندگان جشنواره کتاب رضوی گام مهمی در اشاعه فرهنگ رضوی در کشور و جهان اسلام است

عبدالرحیم سعیدی راد شاعر و نویسنده دزفولی ساکن تهران و نفر اول جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی در بخش نثر ادبی نیز که اثر وی با عنوان «پنجره هشتم» به عنوان کتاب برتر از سوی هیأت داوران جشنواره مذکور انتخاب شد، اظهار داشت: این کتاب دارای نثری ادبی و آیینی است و در آن بیش از هشتاد قطعه از قطعات ادبی و آیینی از هفتاد شاعر و نویسنده کشور گردآوری شده است.

او ادامه می‌دهد: اکثر آثار ادبی و شعرهای بنده مذهبی است و در این ارتباط تاکنون 13 کتاب به اسامی بعد از باران، زخم‌های خورشید، بر بلندای عشق، فانوس‌های سنگی، من راضیم به این همه دوری، ساعت به وقت دلتنگی، حق با آفتابگردان‌هاست، انعکاس آفتاب، پنجره هشتم و... که حاوی شعر ( نثر ادبی و آیینی) و خاطرات هشت سال دفاع مقدس است به چاپ رسیده است.

وی اظهار می‌دارد جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی یک قطب مهم در ارائه آثار فاخر با موضوع حضرت رضا (ع) و خاندان نورانی و ملکوتی آن حضرت در کشور است، این جشنواره علمی مذهبی بدون شک در رشد و تعالی آثار علمی و مذهبی مربوط به زندگانی و سیره امام هشتم (ع) و خاندان گرامی ایشان تأثیر بسزایی داشته و بستر مناسبی برای ارتقاء و رشد علمی نویسندگان و شاعران کشور فراهم آورده است.
وی ادامه می‌دهد: ارتباط گسترده و مؤثر با نویسندگان و شاعران و ادبیات کشور و شناسایی آنها می‌تواند به غنای این جشنواره کمک شایانی نماید و ایجاد بانک اطلاعاتی آثار فاخر نویسندگان شرکت کننده در جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی گام مهمی در اشاعه و گسترش فرهنگ رضوی در کشور و جهان اسلام است.
سعیدی راد کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی را از غنی ترین کتابخانه‌های کشور و جهان اسلام می‌داند و آرزو می‌کند توفیق تشرف بیشتری به مشهد مقدس برای زیارت و پابوسی حضرت رضا (ع) و نیز بهره‌مندی از منابع غنی اطلاعاتی این پایگاه علمی و مذهبی داشته باشد.

منبع:
برچسب:
پیوست:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید