سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی
جشنواره بین المللی کتاب سال رضوی

شاعر برگزیده پنجمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی: از خوشحالی هایم این است که کتابم توسط آستان قدس رضوی تبرک شده است

۱۳۹۴/۱۱/۲۰

شاعر برگزیده پنجمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی: از خوشحالی هایم این است که کتابم توسط آستان قدس رضوی تبرک شده است

منتخب جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی در حوزه آثار شایسته چاپ، انتخاب کتابش را باعث افتخار دانست و گفت: یکی از خوشحالی هایم این است که کتابم توسط آستان قدس رضوی تبرک شده است.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، طوبی زارع، شاعر برگزیده پنجمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی، در حوزه آثار شایسته چاپ، با بیان این مطلب گفت: احساس من این است که تمام شعرهایی که برای امام رضا علیه السلام سروده ام،‌ الهام ایشان بوده است و خود نیز خریدار این کتاب شدند که شایسته چاپ گردید. وی با اظهار اینکه جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی مورد نظر مستقیم حضرت رضا علیه السلام است، افزود: اینکه این جشنواره توانسته است هنرمند را تا مدتی مشغول فعالیت در زمینه معارف رضوی کند، خود از تأثیرگذارترین کارهاست. وی ادامه داد: زمانی که هنرمند به صورت تخصصی برای امام رضا علیه السلام کار کند، ‌از برکات خاص و امدادهای غیبی ویژه ای بهره مند خواهد شد. این شاعر جوان اهل یزد، کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی را با عظمت توصیف کرد و گفت: قرار گرفتن کتابخانه در جوار امام رضا علیه السلام، ‌به این کتابخانه برتری خاصی بخشیده است. وی در ادامه،‌ فعالیتهای فرهنگی آستان قدس رضوی را با اهمیت شمرد و تشریح کرد: آستان قدس رضوی با ترویج فرهنگ رضوی، ‌ایران را در سطح جهانی شناسانده است. صاحب اثر برگزیده «یک نفر دارد صدایت می‌زند»، با تأکید بر اینکه برگزاری این جشنواره در جوار حرم مطهر رضوی و از سوی کتابخانه مرکزی این آستان، بر زیبایی کار افزوده است،‌ اظهار داشت: ارتباط مستمر برگزارکنندگان این جشنواره با هنرمندان،‌ بستر خلق آثار بهتر را فراهم خواهد کرد.

طوبی زارع، ‌آثار ارائه شده برای امام رضا علیه السلام را از ماندگارترین آثار دانست و گفت:راه خود را در این جشنواره یافتم و فهمیدم تنها برای ماندگارها اثر ماندگار خلق کنم. وی در این خصوص افزود: جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی موجب گردید سرودن مجموعه شعر حضرت ابوالفضل علیه السلام را آغاز کنم. این شاعر آئینی، با اشاره به سرودن اولین رباعی‌های این اثر در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: هر هنرمندی قادر به سرودن اشعار آئینی نیست و این از عنایات خاص امام رضا علیه السلام است و در عین دشواری، ‌شیرین است.وی در ارتباط با اثر برگزیده خود، ادامه داد: این کتاب شامل 40 رباعی در ارتباط با امام رضا علیه السلام است که آخرین آنها هدیه به مادر ایشان سروده شده است. طوبی زارع،‌اثر برگزیده خود را گذرنامه عبور از سختی های دنیوی و اخروی خواند و گفت: با این کتاب از امام رضا علیه السلام، برای عمری با عزت تضمین گرفتم و اینکه اجازه بدهند تا دوباره در راه ایشان قلم بزنم بزرگترین هدیه است

منبع:
برچسب:
پیوست:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید