سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی
جشنواره بین المللی کتاب سال رضوی

مترجم برتر ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی: فرصت ترجمه این اثر، مرحمتی از سوی امام رضا علیه‌السلام بود

۱۳۹۴/۱۱/۲۰
مترجم برتر ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی: فرصت ترجمه این اثر، مرحمتی از سوی امام رضا علیه‌السلام بود.
برگزیده ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی و حائز رتبه نخست در محور ترجمه، قسمتِ «ترجمه به زبان عربی»، با بیان این که در آینده در خلق آثار خود بر معارف رضوی متمرکز خواهد شد، اظهار داشت: «این اثر را لطف حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم و در برابر ایشان، احساس دِین می‌کنم».
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، سید عدنان لاجوردی، کارشناس ارشد معارف اسلامی و اقتصاد، دکترای زبان و ادبیات عرب و مترجم اثر برگزیده «صحیفه رضویه جامعه (ادعیه امام علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام)» در ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی، اثر خود را لطف حضرت رضا علیه‌السلام دانست و بیان کرد: «قدم گذاشتن در این مسیر، مرحمت ایشان بوده است».
وی اضافه کرد: «استمرار این الطاف باعث شده است تا در حال حاضر، ترجمه “صحیفه جوادیه” را در دست داشته باشم و شرح لغوی و ادبی بر “صحیفه رضویه جامعه” را نیز در برنامه کاری خود قرار دهم».
این عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام، با تأکید بر این که در معارف اهل بیت علیهم‌السلام، نکات بسیاری را می‌توان مطابق با نیازهای امروز یافت، خاطرنشان کرد: «باید فعالیت‌ها در زمینه معارف اهل بیت علیهم‌السلام و به طور خاص، امام رضا علیه‌السلام را به سوی نیازهای امروز، پیش برد».
وی همچنین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی را دارای این توانایی دانست که از سا‌ل‌های آتی با اختصاص محورهایی چون اقتصاد، سیاست و... از دیدگاه معارف رضوی، در این مسیر، پیشرو باشد.
لاجوردی، با اشاره به حدیث امام رضا علیه‌السلام که «اگر مردم، محاسن کلام ما را بشناسند، هرآینه از ما تبعیت می‌کنند»، در خصوص چگونگی نشر معارف رضوی در سطح جهان، تشریح کرد: «اگر این جشنواره بتواند سخنان اهل بیت علیهم‌السلام را در زمینه‌های مختلف به خوبی تبیین کند و به مردم بشناساند، در وهله نخست، جامعه ما از آن‌ها بهره‌مند خواهد شد و در مرحله بعد، یک جامعه رضوی، خود، بهترین الگو برای نشر معارف رضوی در سطوح فراتر خواهد بود».
این نویسنده و مترجم کشورمان، در ادامه، امام رضا علیه‌السلام را برکت ایران دانست و خاطرنشان کرد: «ما ایرانیان به دلیل ایرانی بودن و بهره‌مندی از الطاف امام هشتم، وظیفه داریم در گسترش معارف رضوی و تبلیغ فرهنگ رضوی گام برداریم و اگر چنین نکنیم، در روز قیامت، شرمنده ایشان خواهیم شد».
گفتنی است که ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی، با تقدیر قائم‌مقام تولیت عُظمای آستان قدس رضوی از 25 نویسنده، مترجم و ناشر برگزیده، 24 شهریورماه سال جاری به کار خود پایان داد.
منبع:
برچسب:
پیوست:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید