سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی
جشنواره بین المللی کتاب سال رضوی

دکتراسماعیل آذر: جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی، عامل نشر افکار شیعی است

۱۳۹۴/۱۱/۲۰
دکتراسماعیل آذر: جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی، عامل نشر افکار شیعی است.
دکتر اسماعیل آذر، درباره ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی، با تأکید بر لزوم آمیختگی محبّت به ائمه علیهم‌السلام با دانش و معرفت، این جشنواره را باعث استحکام احساسات و همچنین عامل ترویج افکار محکم شیعی دانست.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، دکتر اسماعیل آذر، برگزیده سومین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی، در باره ششمین دوره از این جشنواره، آن را دارای روندی رو به رشد دانست و اظهار داشت: «برگزاری این جشنواره، منجر به اطلاع‌رسانی کیفی از آثار مربوط به معارف رضوی به پژوهشگرانشده است».
وی همچنین با اشاره به نامطلوب بودن وضعیت فعلی آشنایی جوانان با معارف رضوی، این جشنواره را اقدامی مهم در افزایش سطح این آگاهی دانست.
این استاد دانشگاه، با تأکید بر لزوم آمیختگی محبّت به ائمه علیهم‌السلام با دانش و معرفت، خاطرنشان کرد: «کاری که با پشتوانه علمی انجام شود، قطعاً اثری ماندگار خواهد شد».
وی از کتابخانه و استاد به عنوان دو پشتوانه علمی نام برد و اظهار داشت: «جوانان و اهل تحقیق، در مسیر معارف رضوی، همواره باید متّکی به این دو پشتوانه باشند».
وی جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی را در مسیر دانش دانست و بیان کرد: «این جشنواره از روزی که ابداع شد، جرقه نشاطی در دل من زد».
آذر ادامه داد: «این جشنواره در حال حاضر، کار خود را به خوبی انجام می‌دهد و هر اندازه بیشتر در جهت دانش پیش برود، راه خود را بیش از پیش در ایران و جهان باز خواهد کرد».
صاحب مجموعه سه جلدی «خورشید خراسان»، همچنین با اشاره به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی به عنوان پشتوانه عظیم علمی، آن را بی‌بدیل توصیف کرد و افزود: «این مرکز، جزء برترین کتابخانه‌های مأخذ جهان برای آثار تشیّع است».
گفتنی است که دکتر اسماعیل آذر، همچنین از بنیان‌گذاران «جشنواره مشاعره رضوی» در بوشهر است که اثر سه جلدی وی با عنوان «خورشید خراسان» که در سال 1389 جزء آثار برگزیده سومین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی شناخته شد، از اصلی‌ترین منابع مشاعره رضوی است.
منبع:
برچسب:
پیوست:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید