سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی
جشنواره بین المللی کتاب سال رضوی

مدیر عامل بنیاد بین‌المللی امام رضا )ع(تابخانه مرکزی آستان قدس رضوی با رصد علمی و فرهنگی به توسعه فرهنگ، علوم و معارف رضوی کمک شایانی نموده است

۱۳۹۴/۱۱/۲۰
مدیر عامل بنیاد بین‌المللی امام رضا )ع(تابخانه مرکزی آستان قدس رضوی با رصد علمی و فرهنگی به توسعه فرهنگ، علوم و معارف رضوی کمک شایانی نموده است
جشنواره بین‌المللی انتخاب کتاب سال رضوی توانسته با تشویق و ترغیب نویسندگان و اندیشمندان و توجه بخشیدن به آنها در خصوصِ مسائل مرتبط با سیره و زندگی حضرت رضا(ع) محرکِ خوبی برای تولید آثار فاخر در زمینه علوم و معارف رضوی باشد.
به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در رابطه با برگزاری جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی،گفت: سازمان کتابخانه‌ها ، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در برگزاریِ جشنواره بین‌المللیِ انتخاب کتاب سال رضوی چون سال‌های گذشته موفق بوده و عملکردی در خور تقدیرداشته است. سید جواد جعفری با بیان اینکه به طور کلی، جشنواره امام رضا(ع) یک رویداد صرف نیست، بلکه جریانی برآمده از توانمندی‌های یک ملت است که بر پایه دل‌های عاشق بنا نهاده شده و حامل ارزش‌های دین خدا و پیام‌آور عشق و ارادت به ساحت مقدس اهل بیت(ع) است و عظمت نام بلند امام رضا(ع) و عنایت حضرتش سبب‌ساز این جریان گسترده معنوی است افزود: در این میان جشنواره بین المللی انتخاب کتاب سال رضوی با ایجاد یک رویکرد علمی در مورد حضرت رضا(ع) که خود عالم آل محمد(ع) بوده‌اند، نیاز و ضرورتِ موجود در این عرصه را پاسخگو بوده است.
وی افزود: خوشبختانه سازمان کتابخانه‌‌ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی نهادی است که با شایستگیِ تمام از عهده برگزاری چنین جشنواره‌ای برآمده و در طی این سالها توانسته با رصد علمی و فرهنگی‌ای که در عرصه کتاب‌هایی با موضوعِ حضرت رضا(ع) انجام می دهد، به توسعه فرهنگ و علوم رضوی کمک شایانی نماید. جعفری با اشاره به اینکه معرفی فرهنگ و سیره رضوی جای کار فراوانی دارد بیان کرد: واضح است که باوجود کارهایی که صورت گرفته است، هنوز جای کار فراوانی وجود دارد لذا ما هرساله به رصدِ مجموعه جشنواره‌ها اقدام کرده تا در دور بعدی نقاط ضعف مرتفع و نقاط قوت تقویت شود. در این راه دغدغه‌های مقام معظم رهبری در عرصه‌های فرهنگی، علمی و هنری اولویت ماست و در این راه از نظرِ کارشناسان، اساتید حوزه و دانشگاه و علمای اعلام به‌ویژه آیت‌ا... واعظ طبسی و آیت‌ا... علم‌الهدی که همواره مشوق بوده و عنایت داشته‌اند، بهره گرفته و می گیریم. گفتنی است اختتامیه هفتمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی توسط سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در 22 شهریورماه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و قائم مقام تولیت عظمای آستان قدس رضوی برگزار شد و از 16 پژوهشگر و سه ناشر برگزیده در بخشهای علوم و معارف رضوی، تاریخ و سیره‌ی رضوی، زیارت، طب الرضا(ع)، ترجمه زبانهای خارجی، شعر ، داستان ، کودک و نوجوان ، پایان نامه برتر، ناشر برتر، آثار شایسته‌ی چاپ و نیز کتاب برتر دیجیتال تجلیل شد.
منبع:
برچسب:
پیوست:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید