بي‌قراري‌ها: مجموعه دل‌نوشته‌هاي داوران کتاب دفاع مقدس
۱۳۹۸-۱۱-۲۴
کتاب بی‌قراری ها دل نوشته‌های داوران هفدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس در سال 1396 است که مصطفی رحیمی نوشته است.

بي‌قراري‌ها...: مجموعه دل‌نوشته‌هاي داوران هفدهمين دوره انتخاب بهترين کتاب دفاع مقدس/1396
به کوشش محمد قاسم فروغی جهرمی- تهران: بنیاد حفظ آثارو نشر ارزشهای دفاع مقدس، نشر صریر،1396
 داستان بی‌قراری حدیث مفصلی است که خود به اعتبار روزگار و شرایط مدام در حال تغییر است. بی‌قراری ما از جنس معمول نیست که با ابزار مادی و در دسترس، آن را ارزیابی کنیم. بی‌قراری ما در پرده‌های هزار توی جان‌مان منزل گزیده و از دسترس اراده ما نیز خارج است.
کتاب بی‌قراری ها دل نوشته‌های داوران هفدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس در سال 1396 است که مصطفی رحیمی در بخشی از این کتاب نوشته است متاسفانه در سال‌های اخیر با پدیده شومی به نام خاطره سازی روبه رو هستیم. در این جا با رخدادی تاریخی و واقعی سرو کار نداریم، بلکه چیزی را به عنوان خاطره می خوانیم که هیچ‌گاه اتفاق نیافتاده است. این پدیده گاه از سوی راوی و در بیشتر موارد توسط نویسنده شکل می‌گیرد. وقتی می‌بینیم که حوادث مربوط به 40 سال پیش موبه مو، ساعت به ساعت و با ذکر جزیی‌ترین وقایع روایت می‌شود، بایستی دچار تردید شویم.نکته دیگر در خصوص حوزه اسارت است. جچم قابل توجهی از کتاب‌های منتشره به خاطرات آزادگان تعلق می‌گیرد. اما متاسفانه عمده مطالب مندرج در این آثار، تکراری و در نتیجه غیر جذاب است. چرا که حوادث در چند اردوگاه مشخص رخ داده و هر یک از راویان، به عنوان شاهدان آن حوادث، اقدام به نقل آنها می‌کنند.
کتاب بی‌قراری‌ها شامل چند گروه است : گروه داوری خاطره، گروه داوری مستند، گروه تاریخ شفاهی، گروه زندگی‌نامه داستانی، گروه داستان، گروه شعر و نثر ادبی، گروه داستان کودک و نوجوان، گروه خاطره کودک و نوجوان، گروه پژوهش فرهنگی، گروه پژوهش ادبی، گروه پژوهش سیاسی نظامی، گروه هنرهای تجسمی، گروه هنرهای نمایشی، گروه مدیریت هنری، گروه منابع و مرجع، گروه بیداری و مقاومت بین الملل اسلامی، گروه ترجمه، گروه نشر و ترویج کتاب دفاع مقدس که محمد قاسم فروغی جهرمی در 240 صفحه توسط انتشارات صریر به چاپ رسانده است.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.