يخ در بهشت
۱۳۹۸-۱۱-۲۴
کتاب یخ در بهشت روایت مادرانی است که خودشان از قهرمانی دیگران قصه‌ها گفته‌اند و حالا خودشان قهرمانی شده‌اند که از آن‌ها قصه‌ها باید گفت.

يخ در بهشت/ جمعي از نويسندگان: رقيه کريمي ... [و ديگران].- قم: کتاب جمکران،1398
یک نقطه از جهنم.
نه اینکه خوشم بیاید از ایرانی‌ها؛ نه! اما نمی‌توانستم. نه اینکه بدم بیاید از آنها؛ اصلا کاری نداشتم به کارشان . می‌‌دانستم ایران کشوری است همین نزدیکی‌ها. نه این قدر نزدیک که همسایه باشد و نه آن قدر دور که نشناسمش. ایران برای من سوال معلممان بود توی مدرسه؛ وقتی که پرسید ایران در کجای کره زمین است و من گفتم: جایی همین نزدیکی‌ها، معلم و بچه‌ها خندیدند.
اسم ایران همیشه مرا یاد آن روز می‌انداخت. حتی وقت‌هایی که کمال، خسته از کار سنگین آزمایشگاه و درس و دانشگاه، دست می‌برد و دکمه تلویزیون کوچک رنگی را فشار می‌داد و مثل هر شب می‌نشست پای اخبار جنگ، من دوباره بچه می‌شدم و می‌‌‌رفتم پای کلاس درس.
کتاب یخ در بهشت روایت مادرانی است که خودشان از قهرمانی دیگران قصه‌ها گفته‌اند و حالا خودشان قهرمانی شده‌اند که از آن‌ها قصه‌ها باید گفت، خواهران ، مادران، و دخترانی که سال‌ها‎ پیش از جنگ با تربیت رزمندگان سهم سترگی در جبهه‌ها داشتند و در حین جنگ با جانفشانی و دلسوزی، و پشت خط جبهه با صبوری و مدارا، از جنگ حماسه‌ای به وسعت روحشان ساختند، یخ در بهشت دستپخت بانوان توانمند نویسنده‌ای است که به بهانه داستان، راوی زنان و دفاع مقدس شده اند.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

نظرسنجی

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست؟

انتخاب‌ها

تصاویر شاعران

This block is broken or missing. You may be missing content or you might need to enable the original module.